Speedmaster only II

10 likes

Brilletje…kerstmuts…zit er niet tussen!

1 like

Toch maar weer eens een lans breken voor een Speedmaster met saffier.
Na 6 Speedmasters met hesalite, heb ik eindelijk de blijver gevonden. Ik vind saffier gewoon mooier staan bij de Speedmaster. De melkachtige ring valt in de praktijk erg mee en stoort mij totaal niet. Het horloge krijgt voor mij met saffier een luxere uitstraling en een mooier profiel. De plaat zier er helderder uit, wat ik ook mooi vind.

Mijn foto is niet bepaald een kunstwerk, maar er moet er toch eentje bij dacht ik.

19 likes

Ik mag hier nu ook meedoen, deze lijkt wel wat op die van jou :slight_smile:

13 likes

Ik kon het Speedy Tuesday topic niet vinden dus dan maar hier🙋‍♂️

5 likes

Bijna net zo mooi inderdaad! :grimacing:

1 like

Dat is het allerbelangrijkste toch? Dat je koopt wat je zelf het mooiste vindt. Als ze het saffierglas wat meer op hesalite laten lijken, dus met een gelijk bolling van de randen, dan zou ik ook overstappen op saffier. Ik heb het ook op mijn CK2998 en bevalt prima. Daar valt door het ontwerp van de wijzerplaat de “miky ring” minder op. Of de rehaut is donker gemaakt, geen idee eigelijk, daarvoor moet ik even naar de bank haha.

17 likes

Haha lees ik dit goed? Is dit nummer 7? Vertel! Hoe eindig je in …naam met nummer 7? Elke keer toch weer verkocht en spijt of alle types geprobeerd en hierbij geëindigd? Gewoon nieuwsgierig…

1 like

Hoe bevalt het horloge? Deze heb je nu een paar weken, toch?

Guilty as charged!

Van 321 tot aan de ‘moderne met de grote koffer en het eindeloze typenummer’. Haat liefde heet dat denk ik. Maar nu heb ik de juiste!

4 likes

Haha, lekker toch. Je kan niet zeggen dat je ze niet geprobeerd hebt… geniet van de ‘the one to role them all’

1 like

4 likes

Vraagje: waaraan zie je dat het een service dial is? (Misschien beter iets voor het domme vragen topic :shushing_face:)

1 like

Erg goed! Iedere keer tijdens het opwinden weer genieten van de mooie wijzerplaat!

Hij past in de collectie ook goed. Ben zelf wel fan van stalen horloges, maar had nog geen chronograaf.
Ik draag hem nu op een rubberen strap en wissel wat af tussen bandjes.

Eerlijk is eerlijk, als het mijn enige horloge zou zijn dan had ik hem waarschijnlijk niet gekocht (sowieso zou ik dan geen speedmaster halen ivm waterdichtheid). De wijzerplaat is dan misschien ook wat heftig, al valt dat in het echt wel minder op.

Als je al andere horloges bezit, in mijn geval bijv. een Rolex GMT, dan is het in mijn ogen een super toevoeging! Net wat aparter waardoor het horloge meer draagtijd krijgt.

6 likes

Ik heb hem altijd al apart gevonden. Vind bv op de Omega site het horloge totaal niet tot zijn recht komen. De foto’s die jij had geplaatst, daar zag je al veel meer hoe mooi en apart de wijzerplaat is.

Kijkende naar deze foto komt bij mij de volgende vraag opborrelen:
Ben jij een sjamaan/indiaan?

1 like

Tot 95/96 gebruike Omega Tritium voor de wijzers en markers. Dat staat dan op de wijzerplaat als t swiss made t. Als de wijzerplaat na 95/96 vervangen is dan is staat er geen t meer voor en achter en is het geen tritium plaat.

Dankjewel voor je uitleg :+1:

1 like

Nee haha, maar het is een strap van de volgende collectie: https://www.bartonwatchbands.com/collections/gaucho-leather-quick-release-watch-bands

1 like

Jullie mening over de 2020 Ed White 321; €14.000…
Het is een absolute beauty met een veelvoud van bijzonder accenten.
Is ie het waard ?

8 likes