Speedmaster only II

Persoonlijk vind ik van niet, ik heb zelf een moonwatch en vind het de extra premie niet waard. Je kan voor veel minder al het echte moonwatch gevoel krijgen.

1 like

14k? Never.

Ik vind hem super mooi.
Maar de prijs

Ik ben zelf heel tevreden met de prof die ik heb.

5 likes

Hij is het waard! Maar geen 14k

Als budget optie gewoon een speedy pro dial en wijzerset in een FOIS zetten en je hebt voor een derde van de prijs vrijwel hetzelfde horloge.

https://www.instagram.com/p/CJbo5QMr9IZ/?igshid=g8rmcf85acnp

Hier word ik wel blij van! :smiling_face_with_three_hearts:

Dat lijkt een knappe update solid end links en niet meer pielen met twee schroefjes!

1 like

Lijkt op

5 likes

Ik sta op de lijst, zou ergens voor de zomer moeten komen. Te duur, ja misschien wel.

Maar de step dial, opgelegd logo, betere band (zonder te lange end links), de perfecte maat (40) en vooral het uurwerk maken het een topper.

Ik denk ‘m te kopen en te houden. Stel dat ‘ie 3k of 4k “te duur” is. Wat maakt dat uit over 30 of 40 jaar gerekend? Wetende dat je er vaak met een extra grote glimlach naar keek?

Uiteraard moet je absoluut niets anders (met je gezin of zo) voor moeten “laten”.

7 likes

en niet te vergeten ceramic dial en ceramic DON bezel; ingelegde -niet opgelegde- uurlumen, straight lugs, gelaserd logo in de safire dome zoals in de hesalite, safire sandwich met prachtig zicht op de 321 en geen ‘witte rand meer te zien bij gebruik van een saffier glas ipv een hesalite.

Faux-patina en de maat zouden anders mogen zijn wat mij betreft, maar ze hebben wel goed geluisterd naar de diverse wensen van de liefhebber en wellicht dé perfecte speedy 321 van de moderne tijd.

Qua geld lijkt het me minimaal een waardevaste investering gezien de jaarlijkse oplage van ca 1500 per jaar.

Ik sta vanaf vanochtend ook op de lijst :facepunch:

2 likes

Ja, idd. Alleen dan allemaal wat nieuwer, degelijker vermoed ik. Mede vanwege de SEL.

1 like

Iemand nog een vouwsluiting van Omega in aanbieding?

Hij is fantastisch mooi! Maar ongeveer drie keer de prijs van de ‘normale moonwatch’ zou ik er persoonlijk niet aan willen uitgeven.

Ik zou het er zeker voor over hebben! Zoals al werd gezegd, de grootste concurrent voor dit horloge ligt ernaast in de vitrine. Lastig te verwantwoorden, maar deze hobby is ook niet rationeel natuurlijk.

En in mijn ogen ook de reden dat de Fois ermee stopt. Deze lijkt er gewoon teveel op, en dan voor 1/3e van de prijs.
Ik ben erg blij dat ik de Fois dit jaar nog heb gekocht :+1:

Al moet ik erbij zeggen dat als ik moneys in overvloed hebben ik hem zeker (ongezien) zou kopen! Maar nu rechtvaardigd hij de prijs gewoon niet.

1 like

Lijkt vooral op deze :wink:

De 1450/808. De gelet op de schaarste van deze en andere vintage banden, is het een slim gat in de markt. Ik heb liever authentieke spullen aan mijn horloges zitten en geen hommages or replica’s. Maar Forstner hanteert heel nette prijzen!

11 likes

Ik ben Speedmaster liefhebber maar ik vind dit een heel vreemd prijskaartje. Vooral omdat er een soort rookgordijn rondom dat uurwerk wordt opgetrokken. Je ziet niks van het speciale atelier waar zogenaamd twee horlogemakers de horloges in elkaar schroeven en afwerken. Wereldwijd doen horlogemakers (met de juiste kennis en papieren) dit ook na een full service. Kosten 750 euro? En er wordt echt niets met de hand gemaakt daar, alles komt in tear off doosjes aangeleverd. Er wordt ook niets met de hand afgewerkt. Daarom zie je er geen enkele foto van! Ook de introductie was vreemd met mammografie scans om het uurwerk na te maken?!

Waarom vind ik het prijskaartje dan vreemd? Neem mijn 2016 CK2998, 2998 stuks totaal. Bijna zelfde kast, ceramische lunette en speciale wijzerplaat. Prijskaartje toen 5200 euro. Kosten in elkaar zetten 750 euro doen we erbij. Stalen band kost 700 euro Afgrond 6700 euro voor het hele horloge. Dus je betaalt bijna 7000 euro meer voor het 321 uurwerk?! Dat vind ik dus vreemd en het niet waard. Ik vermoed ook dat de FOIS er daarom uitgaat.

Maaarrrrrrr
wel mooi gemaakt en een discussie over prijzen van luxe artikelen gaat natuurlijk nergens over :wink:. Dus als je het zelf mooi genoeg vindt om dat geld neer te leggen, go for it!

Ik zou zelf de nieuwe 3861 Moonwatch sapphire sandwich nemen. Is minder dan de helft en heeft veel van dezelfde kenmerken en geen tritium kleur. Waarschijnlijk ook een verbeterd saffierglas (fingers crossed).

Dat is het gelukkig niet, het is faux tritium. Dus de kleur die tritium altijd al had, af fabriek. Dus geen neppe verouderingskleur

9 likes

Goed verhaal en je uitgebreide analyse is (minimaal 5 bar) waterdicht :wink:

Voor mij is het een mix van perfectie, alle wensen in één pakketje ennern fezonde dosis emotie :see_no_evil:

Faux patina is mijn fout. Ik vediekde de kleur can de uurlumen; faux lumen ?

Thanx

1 like

Daarom! Ga ervoor! Ze houden het exclusief genoeg dat de prijs niet onder retail gaat komen. Maar ze verkopen ook niet op Chrono24 met een premium van 1K of hoger. Dus er is een mooie balans. Flippers gaat ze niet allemaal wegkapen (niet belachelijk lang wachten) en je verliest ook geen geld op de retail prijs. :+1:t3: Toch fijn!

Ik noem het toch gewoon “faux tritium” omdat ze het deze kleur geven maar het is gewoon superluminova. Faux patina zit op de 1957 Trilogy en dat is helaas wel een stuk meer donker.

Understood, maar de met kleur van de uur-luminova proberen ze een bepaalde vintage hint te geven
had voor mij niet gehoeven
:wink:

1 like