Speedmaster only II

Mee eens, maar het is een knipoog naar het verleden. Voor een moderne touch komt de nieuwe Moonwatch volgende week :slight_smile::+1:t3:

5 likes

Wederom een goede post!

1 like

6 likes

11 likes

zijn er hier ook mensen met een Speedmaster 38? https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-38-co-axial-chronometer-chronograph-38-mm-32430385001001

gr.

Had deze hier nog niet voorbij zien komen (excuses als ik hem over het hoofd heb gezien)

Maar wat vinden we van deze geruchten over de nieuwe “gewone” moonwatch?

3 likes

Als je speedy fan bent en je geen mooie vintage kan vinden. Ja.

Ik had de video nog niet gezien, maar er zijn al aardig wat zaken gelekt en hier (en in apart topic) gedeeld.

De “feiten” (kan altijd veranderen)

• Morgen (dinsdag) de release
  • Het uurwerk wat deze Youtuber laat zien is het gedecoreerde 3861 uurwerk zoals het in de Apollo 11 50th zit. Voor de nieuwe sapphire sandwich wordt het gewone (ook mooi gedecoreerde) 3861 uurwerk.
  • Alleen de sapphire sandwich krijgt een applied logo. De hesalite versie blijft het geprinte logo houden. Maar het is een mini logotje, dus niet zo dik al bij de limited editions.
  • Prijs gaat wel degelijk omhoog. Ik dacht zo’n 1600 euro.
  • Mix van vintage en modern, prima! Het is geen zuivere evolutie, maar meer een liefhebbers update. Is dat erg? Nee, maar het voelt niet echt als een stap voorwaarts.

De gelekte 3861 versie:

7 likes

Wow en dat na de prijzen in oktober ook al waren verhoogd!

1 like

Klopt, maar dat is voor de 1861. Mogelijk om het gat te dichten, ook omdat de productie toen al gestopt was. Makkelijk cashen, zal een aardige run op komen met een veel hoger prijskaartje voor de nieuwe. Mijns inziens is de huidige 1861 ook de meest pure moderne Moonwatch, zonder een stap terug te zetten in de designkenmerken. Natuurlijk lijkt het enorm op de echte “Moonwatch” maar het is product van allerlei evoluties door de tijd heen. Het vervallen van de DON bezel, geen stepped dial, geen teardrop chronowijzer, geen concentric circles meer in de subdials, een verbeterde print etc. Nu stappen ze iets terug met een bracelet die erg lijkt op die van 1969 gouden Speedmaster, een stepped dial, DON bezel, teardrop chronowijzer etc.

1 like

Ben ik met je eens. Ik ben in ieder geval blij dat ik de mijne al heb, en die gaat ook zeker nooit meer weg. Ik zou hem ook niet willen ruilen voor de nieuwe.

Ik ben vooral benieuwd wat Omega met de beschikbaarheid gaat doen. Is de nieuwe moonwatch straks gewoon bij elke AD te koop of komen er wachtlijsten etc.?

2 likes

wat is jouw polsmaat?

Fractie kleiner dan 20 centimeter omtrek.

1 like

Geen idee, maar ze zijn erg traag met uitleveren en als ze net als Rolex de waardevastheid willen waarborgen, zou het best wel eens lastig kunnen worden. Maar ik denk dat het wel meevalt, de reguliere Speedmaster Moonwatch is geen beleggingsobject maar nog echt een liefhebbershorloge. Dus dan moet je het wel in de etalage hebben liggen. Of AD’s ook kortingen willen geven, dat is dan even afwachten.

1 like

Even een cross post. Prijzen aardig in lijn met wat eerder was gedeeld (CHF ex BTW prijzen).

Op het referentienummer zoekend, kwam ik deze Italiaanse prijslijst tegen:

31030425001001 (hesalite)
31030425001002 (sapphire)

Als dit klopt is het flink aan de prijs voor een speedy. Zit natuurlijk een nieuw uurwerk in maar dan nog.

Ben blij met mijn 1861 model.

Als deze prijs ook in NL van toepassing is, is dat in ieder geval 200 euro minder dan @Watchstick_81 voorspelde en dus een meevaller :joy:.

Ik merk dat ik optimistischer ben in 2021 :rofl:

4 likes

Zou goed kunnen hoor! Volgens mij had iemand (sorry nickname vergeten) al een prijs van een Nederlandse AD (Ace) gehoord. Ik had het omgerekend vanuit CHF en alleen dat onthouden haha.

1 like

Ik had 6200 vernomen van Dale Vito van Ace voor de Hesalite op staal maar in Italië verkopen ze deze blijkbaar voor 100 meer (raar).

2 likes