Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

De 5de.

1 like

Dankjewel !

1 like

Is volkomen speculatief natuurlijk.
De eerste dinsdag van het jaar zou wel logisch klinken.

1 like

Ja het is waar ! :+1:

Ik heb ook de 5de vernomen, de eerste Speedy Tuesday van het jaar. Vaak de dag waarop ze al eerder aankondigingen doen.
Het is al grotendeels gelekt dus het gaat vooral om mooiere plaatjes enzo.

Lume is net als de huidige 1861 wat groen weergegeven maar dat valt niet op in de praktijk.

1 like

Op het referentienummer zoekend, kwam ik deze Italiaanse prijslijst tegen:

31030425001001 (hesalite)
31030425001002 (sapphire)

2 likes

3 likes

Inckudier VAT mag ik hopen?

Ja, dat zijn prijzen incl. BTW. In Italië wel 22% volgens mij.

1 like

Zo zeg! Die gooien er even een schepje bovenop! Als ze er maar wel wat moois voor terug geven denk ik maar :slightly_smiling_face:

De genoemde prijzen zullen volgens mij ook in NL gelden ongeacht dat wij een lager BTW tarief hebben dan Italië.

Lijkt op mooie upgrades. Mis wil een ceramic insert maar dat overleven we wel.

Wat ik nog niet heb gezien is of de clasp micro adjust heeft vergelijkbaar met de MKII reissue en de nieuwere Seamasters. Naar de specsheet kijkende zijn mijn verwachtingen laag :frowning: Zou een mooie quality-of-life upgrade zijn

1 like

Ik denk het niet en dat heeft ook te maken met het design van de band. Een sluiting met “on the fly” microadjustment is erg dik en lang. Deze nieuwe band loopt af naar 15mm dus dat is geen gezicht als er een grote sluiting aan zit. Dat was ook de kritiek op de 1957 50th edition sluiting. Ik moet zeggen dan ik ook dacht het te missen op mijn Apollo 11 50th band maar door veel kortere schakels zit het veel beter om de pols. Ik heb het nu een jaar om en enkel gebruik gemaakt van de (enige) twee fijnafstellingen. Met de huidige 1861 Moonwatch band heb ik nooit een goede relatie gehad :sweat_smile:. Daar heb ik wel een andere sluiting op gezet. Dus ik denk dat de nieuwe band niet slecht is.

de clasp foto’s zijn beschikbaar:

https://omegaforums.net/threads/is-this-the-new-speedmaster.123335/page-31#post-1684999

11 likes

shit, die is gaaf!

Gaaf weg met die enorme OMEGA op de sluiting!! beetje vintage!

de mooiste omega sluiting in jaren.

Box is ook kleiner geworden, dus al met al uitgekleed met een premium prijsverhoging.

Dat opgelegde logo maakt 'm toch echt wel een stuk mooier, jammer dat dat allee met saffier is.

En dat met een prijsverhoging… Niet dat je hem zou kopen voor de extra zooi in de doos maar het voegde wel wat toe aan de ervaring

1 like