Speedmaster only II

Sinds zaterdag in het bezit van de Forstner Flat Link Polished/Brushed. Blij mee :sunglasses:

11 likes

Ah juist, jij was het! Nog bedankt voor de info! Prijzen lijken per land te wisselen en ook afhankelijk van de BTW. Zo heeft Italië ook een hoog BTW tarief, nu 22%, wat die 100 euro wellicht kan verklaren. De gewone 1861 Moonwatch staat ook voor 5000 in de Italiaanse prijslijst, terwijl deze in Nederland 4900 euro is.

Maar goed, het kost dus straks in Nederland 1300 euro meer. We horen het morgen wel :wink:

1 like

Ben erg benieuwd naar meer details i.i.g. Wat mij betreft vooralsnog een goeie evolutie van de “oude” speedy. Met name de stepped dial, nieuw uurwerk en getaperde bracelet.

1 like

Op de online Omega store van Italië staat de 1861 voor 4900 te koop dus had ik verwacht dat bij de IT AD het ook 4900 zou zijn.

Maakt uiteindelijk niet uit als je toch gewoon naar een NL AD gaat.

Geen idee, is dat de webshop op Omega.com?

Het gaat iig om deze uit de Italiaanse prijslijst:

O31130423001005
Speedmaster
W SP MOON P II 42 ST/ST BLK
5.000,00 €

En op de Omega website krijg ik altijd de Nederlandse prijzen te zien:

1 like

6 likes

In het menu kies ik onderin een ander land en kom zo verder;

https://www.omegawatches.com/it/watch-omega-speedmaster-moonwatch-professional-chronograph-42-mm-31130423001005

Volgens mij verandert dan niet altijd de prijs op basis van het IP adres (Nederland).

Anyway, morgen lijkt het dus idd te gaan gebeuren:

4 likes

Omdat een gezocht topic altijd snel naar beneden gaat hier ook maar even. Na een enorme tegenvaller met een te koop topic in het blauw en daarna een horloge dat uit de verkoop teruggetrokken werd ben ik op zoek naar een speedy met 1861/1863 uurwerk voor een mitsukoshi mod.

Nu iedereen hier van die oude barrels af wil omdat de nieuwe die morgen uit komt natuurlijk veel gaver is hoop ik dat er hier wellicht iemand afscheid wil nemen van zijn (huidige) speedy😁

Mocht je er een hebben waar je afscheid van kan nemen dan hoor ik het graag!

2 likes

Er staat er een incl mod op UF

Ik hou mijn ‘oudje’ nog wel even :slight_smile:

6 likes

Dan zou ik sowieso een 1863 nemen! Dan heb je voor een achter een feestje (ik heb het nog steeds over een horloge). Ik doe hetzelfde. Als je de jacht opent op een vroege 3572.50 dan heb je een authentieke referentie met hesalite voor en saffier achter. Met hesalite heb je dan dezelfde looks als de originele Mitsukoshi.

Ik zie trouwens alleen maar verkooparchief Mitsukoshi posts? Er is laatst wel een dial/hand set verkocht voor rond de 1000 euro op Ebay, dus als je dat eraf haalt weet je ongeveer wat je voor de Speedmaster zelf betaalt :wink:

De mod is al geregeld en ik dacht een 3572.00 gekocht te hebben maar met mij dachten meerdere mensen dat over hetzelfde horloge.

1 like

Dank je voor de tip maar deze is wel erg duur!

Oei wanneer was dit? Wellicht heb ik het wel (zonder te weten) voor je neus weggekaapt, november 2020… Ik hoop van niet!

Nee hoor je kan gerust zijn (al neem ik hem graag van je over🤣) afgelopen weekend.

1 like

Haha gelukkig! Jammer dat het niet gelukt! Die van mij is niet te koop, ik heb het na een paar dagen al voor een full service opgestuurd en dat duurt nog wel even :wink:

1 like

Geen idee. Sapphire sandwich + onderdelen + uurmaker = veel minder dan 6,5?

Had niet door dat het een sandwich was. Dan wel verklaarbaar.
Mijn voorkeur zou dan alleen een hesalite zijn denk ik. Ik sluit een scherpe deal met een saffier niet uit maar deze combi ligt boven het budget dat ik er voor uit zou willen geven.

:joy:

1 like