Speedmaster only II

Vandaag 50 jaar geleden start van de bekende Apollo 13 missie

20 likes

7 likes

Zo. De 1171/633 re-issue zit er op. 2 uur (!) bezig geweest braampjes van de gesp te verwijderen, de flanken perfect recht te buigen, 4 links (alles wat er uit kon) te verwijderen, en de endlinks op maat te maken met een Glardon-vijl. :sweat_smile:

Dat van die te brede endlinks wist ik van tevoren, bekend fenomeen - de huidige lugbreedte van de Speedmaster-kasten is nu blijkbaar pakweg een tiende mm. smaller dan vroeger… Maar toch raar.

Zit eigenlijk een fractie te strak; nu perfect, maar bij warmte is dit niet prettig meer. Een gaatje losser is dan weer net iets te veel. Als ze die gaatjes nou gewoon 1 mm dichter bij elkaar zouden boren… :roll_eyes:

430 euro waard? No way in hell. Veel mooier dan de moderne bracelet? Dat dan weer wel. No rhyme intended. :grin:

18 likes

Ziet er super uit! En waar heb je die band besteld als ik vragen mag? Is deze gewoon bij de AD te bestellen? Of is het dan een andere prijs?

Gewoon bij een AD. Ik PB je wel even welke, zij zijn namelijk fysiek dicht maar online gewoon open, en ze reageren snel. Dit is ook echt de officiele prijs - gek genoeg staan ze op eBay en elders online overal voor meer…!

Houd wel rekening met die te brede endlinks. Ik heb ze met engelengeduld, en een heel vaste hand, exact op maat gekregen. Zit geen fractie “rammel/rinkel” op nu.

1 like

Ik heb nog niet eens een Speedmaster! :joy: Maar zodra ik er 1 heb gaat deze band er 100% op!! :+1: PB alsnog welkom trouwens.

3 likes

De 1171/633 op een ultraman. Was en is inderdaad supermooi. En mooier dan de moderne stalen band.

:beers:

21 likes

Schitterend! :heart_eyes:

1 like

Prachtige set :+1: !

1 like

22 likes

Was van plan de stalen band terug te plaatsen op de speedmaster. Bij verwijderen van de leren band brak een (originele) pushpin.

Krijg met geen mogelijkheid de stalen band er op met de 4 extra bijgeleverde pushpins uit de speedmaster box. Iemand ook deze ervaring?

Op onderstaande foto is ook te zien dat de pushpin die nog heel is wat kleiner is dan de andere 4. Deze kleinere zat samen met de (nu gebroken) pushpin gemonteerd bij aanschaf. Nieuw gekocht, dus er is niet mee gekloot.

Zoals te zien is de middelste wat korter. De andere 4 krijg ik met geen mogelijkheid gemonteerd.

De pushpins voor leer en textiel zijn inderdaad langer dan die van de stalen band. Dus niet uitwisselbaar in die richting helaas…

1 like

5 likes

Dank je, dat is duidelijk. Weet jij -of iemand hier- waar ik een alternatief kan bestellen online voor de stalen band? Dan bestel ik er gelijk een aantal.

Pushpinnen kan je overal halen. Gewoon ff opmeten of googlen voor de maat.

1 like

Ik heb’t zelf nog niet moeten bestellen, maar even vlug googlen leverde me dit op via WUS:

Please keep in mind that you need different springbars for bracelet and straps, here are part numbers:
068ST2208 for straps 068ST2207 for bracelet I’ve ordered once from Cousins UK, https://www.cousinsuk.com/ and everything went right. However currently I’ve checked and prices are better in my nearest Omega AD.

Zo kan je normaal wel de juiste afmetingen terugvinden. Ofwel even navragen bij een horlogemaker in je buurt die ervaring heeft met Omega? Dan heb je zeker de juiste :blush:

1 like

Heb wel wat andere maten maar verschillen dus ook weer in dikte zie ik nu. Net niks wat lekker past of teveel speling geeft. Maar komt wel goed dus

Ik vind dit horloge een echt succes. Gefeliciteerd! Mooi :heart_eyes:!

Een van de weinige speedies die ik wel zou willen :heart_eyes:

1 like

7 likes