Speedmaster only II

Oh, nee, hè? Toch niet weer de wijzers van de subdials, hè? :crazy_face:

1 like

Uren/minutenwijzer… …de rest staat perfect. Ergste is, dat de bezel niet perfect uitgelijnd opgedrukt zit. Die moet er dus af, en weer op.

Dus weer weken wachten :confounded:

Of zelf doen… :sweat_smile: …heb al online tips gevonden. Is wel een gloednieuw horloge, dus… …beetje tricky.

Of… …nieuwe laten komen. Heb hem in de stickers gelaten nog. :+1:

Ok! Keep us posted.
Ikzelf moet nog even geduld hebben denk ik…

Ook de bezel van mijn Seamaster staat schots en scheef ten opzichte van de wijzerplaat. Ik vind het wel enige charme hebben. :wink:

1 like

Ja, dat heb je met die lower midrange klokkies. :grin:

1 like

QC technisch net een Seiko zo’n Speedmaster!

4 likes

6 likes

Vandaag de “mark II” maar weer eens van stal.

Goed weekend !!!

10 likes

Oef, waar heb ik dat eerder gehoord. Had jij niet al eens een nieuwtje wat direct retour ging? Zonde man. En nu? Terug of toch zelf klooien … :thinking:

Lekker! :heart_eyes:

4 likes

Zolang hij nog niet verkocht is lekker om te pols :muscle:

4 likes

Hij gaat terug. Ja echt. Is mijn hobby niet hoor, dit gedoe. Moeten ze maar wat beter hun best doen in Bienne… Ik bestel een nieuwe. Weer drie/vier weken geduld dus. :upside_down_face: Van W. is akkoord, en ze waren alleraardigst. Ik besef dat ik een pain in the behind ben voor ze…

1 like

Als je hem ooit zat bent mag je mij een pm sturen :laughing:

Je hebt groot gelijk. Horloge met een adviesprijs van tegen de €5k mag wel helemaal oké zijn. Goed dat Van W. het direct oplost. Zoals het heurt.

Dit ding is het wachten meer dan waard, … maar goed dat wist je al. :wink:

4 likes

Ik had een vrijdagmiddag-exemplaar vrees ik. :worried::grin:

Een tachy-bezel die niet goed uitlijnt. Ik word daar gek van. De 80 moet exact op de 9-index vallen, dat zie je meteen. En dan valt automatisch de 60 exact op de 12. Je blijft het gewoon zien… Natuurlijk is het lastig. Maar je moet gewoon je werk goed doen. :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Kan ik mij voorstellen. :smile: Zal ik doen.

1 like

Mijn mk2 staat in het blauw :grin:

1 like

Zo. Nou gewoon dragen dat ding. :+1: Hier op een wat ouder Breitling-bandje, aan een gesatineerde Omega-gesp. Die waren ze vergeten te stelen… :upside_down_face:

Ze hadden er nog een op leer bij van W… Lag er net een paar dagen in de etalage. Ook hier zit er een minuutje verschil tussen minuten- en urenwijzer, maar bij de andere was het toch wel anderhalve minuut. Er zit in Bienne gewoon iemand wijzers op te drukken die telkens dezelfde fout maakt… Gaat bij weer een andere niet beter zijn.

Bezel zit hier top. De chrono-wijzers zitten net zo perfect als op de vorige. Mijn stalen band overgenomen, serienummers administratief geregeld, doos geswitcht, nieuwe bon. Erg vriendelijk geholpen, ook nu weer. Mag best gezegd worden!

Nu alleen hopen dat-ie net zo goed loopt als de eerste (plus 3s/24h) …! Ik laat de stalen band op lengte voorlopig, ga nog beslissen of ik 'm verkoop of niet. Maar ik zal eerder een 1171-band er bij kopen, dan dat ik de huidige band verkoop - is toch onomkeerbaar, de set is dan niet meer compleet.

Voelt wel weer vertrouwd aan! :grin:

8 likes

Mooi! Ik zou de band gewoon houden, volgens mij leveren die namelijk ook niet zo heel veel op. Niet in verhouding met wat het horloge kost en de waarde vermindering.