Speedmaster only II

Ga er eens een nachtje over slapen haha, vind €400 ook al aardig aan de prijs voor een 1171 band. Aan de andere kant heeft het rammelen ook wel weer wat, past in mijn ogen goed bij de vintage look die de 1171 geeft.

2 likes

dat is ook echt wel geld. tot je kijkt wat een 1039 kost. dat slaat echt nergens op.
op welk horloge mag deze band?

Op een Speedmaster professional hesalite

1 like

Dat is toch een horloge dat wel een mooie bracelet waard is, zou ik zeggen!
maar bijna 700 euries voor die limited band…pfff

Dat is zeker waar, ik vind een 1171 ook heel nice. Maar of ik een 1039 het dubbele waard vindt? Ik denk het niet.

voor de duidelijkheid, we hebben het over 3 smaakjes:
1171, ongeveer €400-450
1039, staat er nu een voor € 1100 op chrono
de nieuwe limited edition bracelet, voor 599 pond, lees ongeveer €670

en van die drie zou ik voor een modern horloge de limited bracelet kiezen!
meer draagcomfort, en mooier afgewerkt.
voor een vintage klok zou ik voor de period correct 1171 of 1039 gaan, al naar gelang wat van toepassing is.

Onzin, natuurlijk moet je weten wat je doet (zoals met alles in dit leven) maar nagelvijl van de Kruidvat volstaat prima. Het is niet van suiker gemaakt. En nagels zijn ook zachter dan staal :wink:. Superstrak resultaat. En ik ben niet McGyver.

image

Prijs van de 50th band zoals op de foto van @youngwatchenthousiast is 680 euro, dus net zo duur (of zelfs goedkoper) dan de huidige Moonwatch band.

3 likes

psies. maar de huidige is zeg maar niet zo heel mooi…

Dan valt ze 1039 sowieso af, dat is me te gek. Dat geld leg ik liever bij een nieuw horloge. De 1171 en de limited band zijn dan nog in de race. Enig idee wat de ref is van de limited band?

1175/640 is ook nog een optie voor een authentieke flatlink bracelet.

image

image

10 likes
1 like

die dus… raar omega ref nummer met tig cijfers en letters :wink:

ook nice!
en een mooie speedy trouwens…

1 like

Pfff… nog meer opties… ben al zo’n held met kiezen :roll_eyes:

2 likes

Ik kan je wel helpen :wink:. Ben je wel bereid om een superlichte ietwat rammelige band aan je Speedmaster te zetten? Je krijgt de perfecte looks maar het voelt wel goedkoop door het lichte gewicht.

Je kan ook even wachten op waarmee Omega komt. Tijdens Time 2 Move (geannuleerd) hadden ze de nieuwe Speedmaster Moonwatch willen lanceren, volgens insiders. Dat kan een nieuwe band betekenen.

De 50th band kan je overigens alleen monteren met een dunnere springbar. De kast van de 50th staal/goud is namelijk anders; er zit een inkeping in voor de stalen band. De endlinks hebben dan weer een deel dat uitsteekt en hierin past.

1 like

Weet ik, je hebt het me ooit al eens eerder aangeboden. Was toen nog niet helemaal overtuigt van een 1171 band, nu wel! :smiley: Lijkt me juist alleen maar fijner een super lichte band, vind de standaard Omega band nogal lomp en zwaar.

Ben ongeduldig haha en kan niet wachten, vind overigens de nieuwe banden niet altijd mooier.

2 likes

Happy Speedy Tuesday!
Op leer.

7 likes

Vanmorgen een aantal telefoontjes gepleegd voor de onderstaande banden:

1171 band met 633 endlinks: €450
1039 band: Wordt niet meer geleverd door Omega en gaan op internet rond de €1200 tot €1800
020stz011626 (zie onderstaande link): Te bestellen bij S&C (niet op voorraad) met een levertijd van +/- 3 á 4 weken. Kosten: €680. Plaatsen doet S&C overigens niet, omdat ze een contract met Omega hebben en niet mogen sleutelen aan de (standaard) banden die Omega aflevert.

De 1039 band wordt 'm voor mij sowieso niet gezien het prijskaartje, dat geld leg ik liever bij een nieuwe horloge. Twijfel dus nog tussen de 1171 en 020stz011626. Iemand die toevallig beiden in bezit heeft? Wat zijn de voor en nadelen? 1171 schijnt nogal te rammelen, maar geeft wel de vintage look. Is de 020stz011626 band de €200 meer waard?

Ik hoor graag! :smiley:

Edit: @youngwatchenthousiast @Neyra @PeterLC @jvk_1971

4 likes

:+1::+1:

7 likes

Goed bezig geweest! Ben benieuwd waar je op uitkomt.
Keep us posted!

1 like