Speedmaster only II

Voor nu (en misschien ook later) neig ik naar de 1171 band, misschien dat iemand mij toch nog weet te overtuigen om €200 meer bij te leggen voor de 020stz011626. :wink:

1 like

Ja, ik heb alleen de 020st… maar die is voor zover ik het kan zien het geld waard.

De clasp is mooier op de 020st… en de band zelf is mooier afgewerkt.

1 like

Ik vind het verschil tussen de 2 wel erg groot, waardoor het volgens mij een pure smaakkwestie wordt. De 1171 is volledig geborsteld en inderdaad rammelig voor de 100% vintage look and feel. Die 50th Anniversary is solide en heeft allemaal gepolijste delen waardoor hij veel sjieker is.

Volgens mij moet je altijd naar het 1 of het ander neigen. Ik duidelijk naar de 1171 :grin:

2 likes

Is toch cooler op een Speedy. Dit is wat je wil… laat maar lekker rammelen.
Misschien koop ik weer een Speedy puur voor deze look. Zal dan #4 worden. Eigenlijk #5 als ik de Tuesday meetel :smile:

image

10 likes

Zou je hier foto’s willen delen? Dan kan ik het eens zien :smiley:

1 like

Denk inderdaad dat je daar een goed punt hebt, ga zelf ook liever voor de vintage look and feel. En heb daarmee volgens mij al antwoord op mijn vraag :wink:

1171 met 633 endlinks :fire:

3 likes

De 1171/633 voor 450 euro? Moet voor 430 kunnen, tenzij er weer eens een prijsverhoging is geweest… :thinking: Die rammelt wel een klein beetje, maar mijn oude was veel erger. Daar rammelden ook de endlinks van. Mits perfect op maat gevijld, heb je dat met de nieuwe 633’s niet.

2 likes

Lekker hoor, ik ben overtuigd haha! Wist helemaal niet dat jij een Speedy had. Ik zou er zeker weer één aan de collectie toevoegen, zeker als ik deze foto zien :heart_eyes:

1 like

Graag gedaan. Was een bewussie om je de juiste kant op te duwen. Twijfelkont.

2 likes

Gaat hier om een 1171/633 nieuw in de verpakking :wink:

1 like

Ik weet wel een adresje waar ze 'm ongetwijfeld nog voor 430 leveren. :wink: Zij zijn alleen online open, echter. Je zult dan alle aanpassingen aan de band elders moeten (laten) doen. Het op lengte maken is niet heel moeilijk, maar gebruik wel het juiste gereedschap. Een uitschieter zou heel zuur zijn.

De mijne zat ook nog keurig in de blister. Je krijgt er geen springbars bij, overigens! Tenzij ze die bij jou bij de prijs meerekenen. Dan klopt de prijs wel.

Denk ook aan de verschillende logo’s op de sluiting!

1 like

Deze heeft hetzelfde logo als jou op de sluiting, dan weet jij al bij wie die vandaan komt :wink:

2 likes

Gelukkig zitten die van mij muurvast! :wink:

Heeft goed uitgepakt dan, dank! :smiley:

1 like

Ah… WWW… :wink:

1 like

Dan hoor ik graag om welk adresje het gaat. Heb zelf niet de juiste tools om de band op lengte te maken en bij te vijlen. Daarom hoor ik ook graag wie dit eventueel zou kunnen doen met de juist kennis en expertise uiteraard.

Bij wie heb jij toentertijd de 1171 band laten inkorten en op maat laten maken? Of ben jezelf zo handig?

Ik heb de nieuwe Speedy drie keer gehad. Steeds op de nieuwe bracelet. Die is niet cool. Buigt te laat omlaag en draag daarom te groot.
Deze combi met de 1171 is veel stoerder imo.

1 like

5 likes