Mooie band! Ik zoek eigenlijk iets dergelijks…
…na het fixen van de te hoge amplitude (HP1300 i.p.v. Moebius 9010 in de werkzijde-balanschaton was voldoende), zie post 1328, en opnieuw afregelen (die fijnregeling is heel erg schrikachtig) tot plus 3s./24h. tot nu toe, maar weer een hernieuwde poging tot “bonding” met de behekste Speedy.
Van harte gefeliciteerd met je Speedmaster!
Gewoon weer wat dagen dragen en af en toe verwennen met een paar nieuwe schoenen
Eens
Het is inderdaad jammer hoe het eind jaren negentig ophield met echt goed gemaakte banden. De overgang naar de 1498, 1499, 1998 en 1958 (…) was allemaal één pot nat. Te dik, te zwaar, niet meer in balans met de dunne overgang van de lugs, van opzij gezien.
Ik ga binnenkort de 50th bracelet proberen op mijn gewone Speedy Pro, het schijnt goed te passen, alleen zit de end link wat lager dan op de 50th Speedmaster. Ik mag het proberen van een vriend uit Duitsland, dus ben benieuwd!
De laatste flat link was de 1175 en die is tot begin jaren tachtig gemaakt.
Als de 50th bracelet echt bevalt, dan gooi in deze 1175 in het blauw gedeelte
Klinkt goed, ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!
Dus eigenlijk past het niet goed. Er is veel op Omegaforums.net over gepost, waarbij een zeer gewaardeerde Omega gecertificeerde horlogemaker zijn bedenkingen heeft of 't het houdt. Uiteindelijk ben jij degene die het risico neemt.
Ik wil je best verlossen voor een vriendenprijs
Zullen we er een vrijocbo van maken?
Link in de eerste reactie klopte niet:
Lukt het niet met de 1171?
De 1171 die ik had besteld is van na 2017, hierin is het logo gelazerd. Wat mij juist erg aansprak in de 1171 is het opgelegde logo. Ik heb denk ik teveel naar die van jou gekeken, in de veronderstelling dat iedere 1171 met een opgelegd logo wordt uitgeleverd. Mijn fout…
Echter heb jij een 1171 van voor 2017, oftewel diegene met opgelegd logo. Ik ga als het soepel verloopt volgende week mijn 1171 met opgelegd logo ophalen… duurt even… maar dan heb je ook wat!