Speedmaster only II

De 1171 die ik had besteld is van na 2017, hierin is het logo gelazerd. Wat mij juist erg aansprak in de 1171 is het opgelegde logo. Ik heb denk ik teveel naar die van jou gekeken, in de veronderstelling dat iedere 1171 met een opgelegd logo wordt uitgeleverd. Mijn fout…

Echter heb jij een 1171 van voor 2017, oftewel diegene met opgelegd logo. Ik ga als het soepel verloopt volgende week mijn 1171 met opgelegd logo ophalen… duurt even… maar dan heb je ook wat! :smiley:

3 likes

Ik zei 25 dagen geleden nog tegen je dat je niet een nieuwe bij de AD moest bestellen, maar eentje van 2017 of eerder. Die had William Wien toen 1 liggen voor je. Of had je dit niet gelezen?

En hij is niet opgelegd maar heeft er wel meer diepte in zitten.

Nog maar een plaatje voor de fun:

3 likes

Ik zie het inderdaad… denk dat dit helemaal langs mij heen is gegaan. Zoals aangegeven was ik in de veronderstelling dat iedere 1171 (nieuw of oud) uitgeleverd zou worden met een opgelegd/meer diepte logo, hoe je het wil noemen.

Zoals hier eerder besproken zit er wel degelijk verschil in 1171 banden en zijn er wel meer voorbeelden te noemen.

Edit: Wat blijft die 1171 band lekker :heart_eyes:

1 like

Archer zeker? Ik ken de persoon en de topics op OF. Hij krijgt net zoveel waardering als dat hij ergenis oproept. Hij is volledig tegen afwijkende onderdelen monteren op horloges. Iemand heeft de 50th band met 1.8mm springbars gemonteerd, zit muurvast zonder speling (dat vind ik al richting goed gaan haha) en meteen komt er toch kritiek op de veiligheid. Maar de Omega Speedmaster Pro wordt ook geleverd met 1.8mm springbars (volgens handleiding) en daarin zit dus geen verschil. Het steekt iets uit aan de onderkant maar dat doen de meeste end links omdat deze “zijflapjes” hebben. Ik vind het waarschijnlijk te laag zitten, maar dat is wat anders.

Het schijnt overigens dat alle nieuwe Speedmasters op deze wijze (geen “zijflapjes” en een “lip” die in de kast past) banden krijgen. Dus dit probleem blijft bestaan voor Moonwatches van voor 2021. Heeft iemand een horlogeband woordenboek voor me? :sweat_smile:

Ja dat is een figuur. Wordt (terecht) bewierookt om zijn kennis, maar heeft er een handje van om tegen veel mensen uiterst vierkant uit de hoek te komen. Heb in PB wel eens met die man gesproken, werd je ook niet echt vrolijk van…

Zou je een ego kunnen noemen.

1 like

Hij is een professioneel certified Omega horlogemaker maar zit de hele dag op het forum…
Als ik dat doe krijg ik geen werk gedaan :expressionless:.
Hij bedoelt het vast goed.

1 like

Mocht iemand overigens geïnteresseerd zijn in de 1171 band, stuur mij dan even een berichtje. Prijs is inclusief vijlen van de endlinks en op maat maken van de band :smiley:

Ben jij dan de vriend of ik? :thinking::grin:

Alle wat duurdere spullen die ik koop, hebben wel wat… :roll_eyes:

2 likes

Hahah. Mocht je 'm willen verkopen zie ik je PB wel :wink:

17 likes

15 likes

Vanaf volgende week ben ik geen speedmaster eenheidsworstje meer :blush:

28 likes

@selie en jij zijn bro’s nu.

En eindelijk een opgelegd logo! :tada:

1 like

Lekker! Nu nog de veelbesproken 1171 band erbij en het is helemaal af.

1 like

Mooi Arend! Zelf gevijld of hulp gehad?

Ik vrees dat ik een te grote aversie heb tegen oude rammeltroep om van die band te genieten.

Misschien dat die uncle seiko bandjes van ong 50 posts hier boven wat zijn.

1 like

:scream:

4 likes

Mooi :ok_hand:t2:

1 like

18 likes

Beide :smile:

Erg blij mee.