Speedmaster only II

Ik denk dat als ze een quick adjustment systeem erop zouden doen, dat de sluiting al snel wat dikker en groter moet worden…

1 like

In de breedte maakt deze functionaliteit niks uit, dus 16mm breed is al haalbaar. En 5 micro-afstelmogelijkheden zijn al voldoende? Dan zal het inderdaad iets dikker worden, maar ze kunnen het vouwdeel ook dunner maken. Of ze moeten iets maken zoals bij de VC Overseas, dat je aan de uiteinden langer of korter kan trekken. Genoeg slimme koppen bij Omega en met de huidige prijsstijgingen mogen ze ook wat meer gaan bieden. Een IWC band met “on the fly” microafstelling is al iets van 1250 tot 1500 euro, dus er zit ook een prijskaartje aan. Rolex zal niet veel goedkoper zijn.

1 like

De 50th bracelet op (aan) de Ultraman

19 likes

Blijft een topper die Ultraman! :heart_eyes:

4 likes

Vandaag dan echt voor het laatst op de 1958 bracelet… :smile:

6 likes

Kan niet wachten om de mijne ook te posten.

Iemand die van z’n FOIS af wil? Hoor het graag!

Volgens mij heeft @HorlogeOpa er eentje voor je liggen :wink:

Edit: Is al verkocht zie ik. Congrats Hans!

2 likes


Ik ging een koffieshot maken maar vergat dat halverwege. Of nouja, halverwege… Vandaag de Speedy op grijze suede slofjes!

8 likes
2 likes

Wat is dit:


Toch een heerlijke toevoeging :heart_eyes:

15 likes

Goed voor uren kijkplezier!

1 like

11 likes

Vandaag dan EIN-DE-LIJK de 1171 band laten monteren. Zo veeeeeel beter dan de “lompe” 1958 waarop de Speedmaster standaard geleverd wordt! NA volgt nog, maar hierbij vast een foto :smile:

Met grote dank aan: @Watchstick_81

17 likes

Graag gedaan en veel plezier ermee! Blijft een prachtige band met de juiste vintage vibes…maar niet teveel. Het gerammel valt best mee.

Zit de endlink nog wel recht? Lijkt wel alsof hij rechtsboven op de foto geen speling heeft en links meer? Of optisch bedrog? Perfect aansluiten doet het nooit, maar just checking :wink:.

Ik ga nu niet meer 633 endlinks vijlen mensen! Maar ik kan wel geïnteresseerden de juiste kant opsturen. Juwelier Punte Utrecht heeft namelijk opnieuw een gloednieuwe op voorraad liggen (tegen retail dus geen extra marges erbovenop) en als je het lief vraagt maken ze ‘m ook volledig op maat voor je :+1:t3:. Nee, nog steeds geen aandelen.

7 likes

Speedy weer op leer. Morgen een pic in de zon, op het terras op het werk. Als ik het niet vergeet. En de zon schijnt. :wink: Rios crocoprint in cognac-bruin, met Omega-gesp, heb ik al heel lang. Staat wel heel erg goed. :ok_hand:

2 likes

De radius van de 633 endlink is gewoon anders dan die van de kast. Heb ik hier ook. Niets aan te doen.

Dankjewel, dat gaat zeker goed komen. Helemaal mee eens! De 1171 band geeft de Speedmaster inderdaad die “vintage vibe” en het daarbij nodige gerammel, ik hou ervan :wink:

lijkt zo denk ik, zal morgen eens wat betere foto’s maken.

1 like

Hier weer op leer.

12 likes

Klopt, dat hebben bijvoorbeeld de 808’s (1450) helaas ook, alleen dan juist in het midden (?!). Echt iets van voor de jaren negentig denk ik, want 812’s sluiten wel mooi aan (deze zat aan de 1479 op jaren negentig Speedmasters voor de niet-nerds), maar daar moet je de zijflapjes iets vijlen. Lijkt wel een terugkerend thema te worden want ook de Apollo 11 50th band moet je iets vijlen voor een betere pasmaat. Maarja dat krijg je als je relatief nieuwe Speedmasters op oude (of echt nieuwe) spullen wil zetten…dus ik klaag niet! :sweat_smile:

Beter iets eraf vijlen dan eraan. Want dat valt niet mee :grin:

1 like