Speedmaster only II

Happy Speedy Sunday💕

14 likes

Gave foto!

1 like

En toch, van alle bandjes die hij kan hebben, is een simpele zwart met witte misschien toch het mooist. Zoeen zoals hierboven, of zoals:

10 likes

Hoewel staal top is natuurlijk, vind ik met nato alles sprekender uitkomen…

24 likes

20 likes

Zo, daar.

17 likes

13 likes

Prachtig! Is dat toevallig een Lucca strap? Die heb ik ook al klaarliggen voor wanneer ik eindelijk mijn Speedy Pro krijg.

15 likes

Nee, het is een Hirsch James.

1 like

mooie nato!

1 like

Prachtig! En op de originele 640/1175?

1 like

Klopt, goed gezien! :face_with_monocle:

1 like

Vandaag heb ik van een Duitse vriend een 50th bracelet “ter inzage” ontvangen. Meteen op mijn Speedy Pro Moonwatch gezet, die helaas de afgelopen jaren de strap/bracelet slettebak is geworden. Alles wordt hier op uitgeprobeerd :wink:

De 50th bracelet (STZ011830) is echt een prachtige band! Heel dun, zeer sterke tapering van 20mm naar 15mm (!), mooie kleine sluiting en goed stevig gemaakt. Het is natuurlijk niet ontworpen voor de huidige Moonwatch Pro en dat zie je dan ook aan de “fit”. De endlinks zitten -zoals ik al eerder had gemeld- te laag en er zit ook wat minimale speling tussen de endlink en de lugs, zowel horizontaal als verticaal (zit verder wel goed hoor). Dit alles is wel jammer, want het had anders bijna de perfecte band geweest. Want het is ook spijtig dat er maar één microadjustment mogelijk is. De schakels zijn wel veel korter dan de enorm lompe 1958 band die op alle moderne Speedmaster Pro Moonwatch wordt meegeleverd. Dus je moet nu ook een schakel eruit halen of erbij zetten als het op een warme dag wat te strak of op een koude dag te los zit. Dat is eigenlijk onacceptabel tegenwoordig…Wellicht valt het mee.

Bij deze alle foto’s door elkaar dankzij de vreemde upload functionaliteit.
Ja, de Speedmaster moet nodig eens schoongemaakt worden :wink:

12 likes

Gaaf!

Ik heb er twee liggen inclusief wat reserve 640 end links. Goed gehamsterd vroeger :wink:
Binnenkort maar eens de bezem erdoorheen.

Mooie verfijnde band zeg die 50th :+1:

2 likes

Ja ze leren het wel bij Omega. De nieuwe Speedmaster Pro Moonwatch schijnt ook een vernieuwde band te krijgen. Maar zonder goede “on the fly” micro-adjustment blijven ze achter de feiten aanlopen. Zo moeilijk is het niet, alleen wordt het volgens mij nergens in de Swatch Group toegepast. Dat is wel jammer, anders kunnen ze het “lenen”. Net zoals dat A Lange & Söhne hun nieuwe micro-adjustment geleend hebben van IWC (allebei Richemont Group).

2 likes

Certina gebruikt het. Maar alleen op de duikers (DS Action) geloof ik.
Net zoals Omega het ook alleen op de Seamaster 300/300m gebruikt.
Idd. jammer, zo’n modern foefje hoort gewoon standaard op deze topmodellen te zitten :slight_smile:

3 likes

Ach ja, natuurlijk zit het al langere tijd op de Seamaster. Maar ik bedoelde eigenlijk een kleine verfijnde sluiting. Geen idee of dat mogelijk is. Als het maar hooguit 15 of 16mm breed is, dat scheelt al.