Speedmaster only II

Dit logo dus…

1 like

Lekker hoor! Die vintage look is idd dik!

1 like

Oude sluiting:

Nieuwe sluiting:

6 likes

Zomerbandje incoming. :heart_eyes: Dit is echt een topkleur, mooi contrast met de zwarte Breitling kalfsband en cognac Rios crocoprint. Die zitten beiden aan een 18 mm Omega gesp, heb voor de Molequin een prijsopgave gestuurd naar een AD voor een 16 mm - de Molequin is 20/16. Pic van hun site.

Is uit de “Summer”- collectie, kleur Mistral.

Uiteraard voor de korte optie gegaan met mijn potloodpolsen. :grin:

13 likes

Welke lengte is de band?


De 1958 is net goed voor mijn 22cm berenpoot, maar op warme dagen mis ik eigenlijk toch een haartje.
Ben dus ook aan het kijken voor een alternatief.
Had onlangs bij een servicepunt even nagevraagd voor een verstelbare sluiting, die ging me 365€ kosten dus lijkt een andere band een betere oplossing.
Schakeltje extra ertussen is ook geen oplossing, dat zou dan weer te groot zijn.

3 likes

Lekker zomers hoor Peter! :+1:t2:

2 likes

:sunglasses:

Goeie vraag… Ik heb werkelijk geen idee. Misschien dat @Watchstick_81 het weet?

2 likes

Er bestaan eventueel ook halve schakels :+1:

1 like

Ze hebben me bij omega wijsgemaakt dat deze voor de 1958 niet bestaan.
Misschien moet ik dit nog eens navragen :+1:

1 like

Ik heb even heel kort voor je gezocht, maar kon zo snel niets vinden. Ik heb een keer op het forum gelezen dat ze leverbaar zijn. Het onderdeelnummer stond er ook bij :face_with_monocle:

1 like

Dank voor alle antwoorden!
Dit is zeker de kanshebber :ok_hand:

2 likes

Het is veel geld, maar niet duur :wink:
Zou leuk zijn als de band naar iemand uit 1981 gaat (december of precies te zijn), dat is de productiedatum van deze 1175 band. Perfect voor de ST1 want de Alaska III werd gemaakt voor de Space Shuttle missies en daarvan was in 1981 de eerste lancering.

@Jurk mag zijn HF kortingsbon natuurlijk gebruiken.

@JoelH Maak eens een nieuwe foto! Ik kan die scheve eindschakel niet meer aanzien!

Van de 1171? Ik heb ze net allemaal verkocht helaas. Maar wel redelijk lang volgens mij. Ik heb 18cm polsen en heb er toen twee schakels tussenuit gehaald (1 cm) op de middelste stand. Dus denk dat het tot max 20cm polsen gaat als je 'm op de uiterste stand zet. Je kunt het beste even met Juwelier Punte in Utrecht contact opnemen, zij hebben er eentje op voorraad liggen en kunnen het opmeten. Altijd goede service.

Wellicht kunnen ze ook zien of er extra schakels voor bestaan. Of extra volledige schakels voor de 1958 band? Je kunt geen ABSOLUUT geen halve schakels kopen voor de huidige Speedmaster Pro 1958 band. De verstelbare sluiting gaat ook niks extra brengen, daar win je wellicht 1 cm mee.

3 likes

Ik gooi de 50th ook nog even op de weegschaal. 680 euro bij de dealer…

En de 1175 natuurlijk :wink:

13 likes

Poeh :heart_eyes::heart_eyes: die is Lekker zeg :ok_hand: verstelbare sluiting ook :+1:

2 likes

Bedankt voor de info :+1:

Dat zal dan weer net teveel zijn en in de sluiting kan je maar 1 aanpassing doen.
Eigenlijk ontbreek ik echt maar een extra aanpassing in de sluiting.

Beter zo?

2 likes

Nee helaas niet, gewoon de standaard micro-afstelling van 1 gaatje…
Wel een heel mooie slanke sluiting. Ik vind het prachtig en het draagt ook heerlijk, beetje zoals de vintage banden met de korteres schakels. Zit altijd lekker om de pols en tot nu toe geen last gehad van een te strakke of losse “fit”. Daarom heb ik zo’n hekel aan de 1958. Te lange schakels en te los of te strak.

6 likes

Ja het is jammer dat de prijzen van de verstelbare (Seamaster) sluiting zo duur is geworden. Vorig jaar nog verkocht voor een “habbekrats”. Dan is de 1171 wellicht toch een betere optie, want daar heb je voldoende micro afstellingen. En geen sluiting die in je pols snijdt…

Lekker! Mooie foto!

2 likes

Heb de 1171/633 nog nieuw in de folie zitten. Meetlatje geeft een lengte van push pin midden tot andere kant hart pp: 16,6 tot 16,7 cm. Slot op de grootste stand.

Laatst bij een nieuwe 1171, 3 schakels eruit gehaald voor een Seamaster 166.0324 en een pols van 17,5 cm. Slot stond dan op 3e gat van het einde.

Extra schakel kost € 28,66

3 likes