Speedmaster only II

Gevonden! Ik zocht op 145.022 ipv 145022. Mooi correct exemplaar voor 4500 euro, maar is goedkoper door de gewone moonlanding cashback. ST71 is er ook met de zeldzamere pre moon en straight writing achterdeksels. Die op het exemplaar dat @Martijn wil kopen, had volgens hem een zeldzamere achterdeksel. Daarnaast particuliere verkoop met onbekende servicehistorie. Gezien de staat, achterdeksel en mogelijk nodig onderhoud wel een prima prijs. Dank voor het attenderen, maar ik zoek nog even door. https://www.chrono24.nl/omega/omega-speedmaster-moonwatch-handaufzug-vintage--id14312113.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

1 like

Zonnig weer vandaag, dus heb de speedy weer op een NATO gezet:

6 likes

Fotogeniek is hij wel. Foto van vanavond op de horlogedoos.
Zo een 1171 band zou hem goed staan😀

10 likes

Ok check! Zover had ik nog niet gekeken. Maar ze bestaan vast voor een leuke prijs, vooral als je weet dat op sites als Chrono24, EBay etc de hoofdprijs wordt gevraagd, mede door de hoge premies.

Maar ik zou sowieso even “doorsparen” en voor een echte mooi exemplaar gaan of meteen een 145.012 (I know…).

Succes met je zoektocht!

1 like

Je hebt gelijk. Ik ben nu zeer tevreden met een heel mooie 74ST. Kleine stap naar een 69 of 71ST, maar een cal 321 is wel ultiem. Die hebben ook de mooiere dials met opgelegd logo. Ultieme droom is nog steeds een Ed White. Met de forse prijsstijgingen van de laatste jaren kan ik misschien beter snel doorsparen.

1 like

:hugs:

15 likes

10 likes

24 likes

Slang print canvas op een Silver Snoopy. Ik weet vrij zeker dat dit een first is :sweat_smile:.

3 likes

Damn, waar heb je die band vandaan?

Ik dacht dat het een Suigeneric was. Niet duur.

1 like

Wat een prachtige set ! Welk geluk :innocent:! Ben ik jaloers ? Een klein beetje :joy::joy:… Nee ik maak een grapje! Gefeliciteerd :+1:!

1 like

Vraagje: hoe zit dat als een horloge volledig in house geproduceerd is? Daar is een term, voor hoe heet dat ook alweer?
En valt een Speedy daar dan onder?

6 likes

Manufactuur bedoel je wellicht?

1 like

Ah ja dat is het. Thanks :slightly_smiling_face:

1 like

Basis van de uurwerken is een Lemania. Omega heeft deze verder ontwikkeld. Het is nu dus een manufactuur.

2 likes

Ah duidelijk. Bedankt :slightly_smiling_face::+1:t2:

Maar de rechten liggen toch nog steeds bij Breguet, die Lemania vroeger heeft overgenomen? Dan blijft het nog steeds binnen de Swatch Group natuurlijk, maar dat maakt het niet echt inhouse. Betwijfel zelfs of de 1861 wel in het compound van Omega wordt gemaakt. Maakt niet uit, heerlijk uurwerk en inhouse wordt grof overschat. Bij Patek en A Lange & Söhne harken ze ook veel uurwerken bij elkaar :wink:.

2 likes

Gewoon een goed JLC caliber. Dan is het echt in-house ne top of the line :joy::+1:t2:

Arty farty party!

De Franse digitale kunstenaar “Watchoniste” (zie zijn Instagram account onder deze naam) heeft voor mij deze drieluik gemaakt op basis van drie van mijn Speedmaster “daily beaters”. Het is een compositie van licht en donker (dus geen of juist wel lume). Dit is de rode draad door alle tekeningen, zodat het later ook uit te breiden is. Hij tekent alles na in de lagen (niet hetzelfde als tracen) en bouwt alles om voor de juiste lichtinval, reflectie en sfeer. Ik vind het top! Gaat binnenkort aan de muur van mijn kantoor.

Dit is overigens betaald maatwerk en wordt niet verkocht of vrijgegeven.

Details:

23 likes