Speedmaster only II

11 likes

@jurk take note voor de strip:

Iemand heeft dus klaarblijkelijk een ander lid valse informatie verschaft waardoor deze persoon helemaal voor niets is komen opdraven. Als dat geen voer voor de strip is…

7 likes

Fake news. :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Inderdaad, het is een 1171 met geknutselde endlinks. Geen idee waarom want juiste endlinks zijn de kosten niet. Denk dat je voor 100 euro wel juiste NOS 633s kunt vinden of gebruikte voor minder geld.

Ik vind de staat heel matig. De bezel en dial zijn aardig ver heen als je naar de relatief scherpe kastranden kijkt. Daar gaan bij mij altijd de alarmbellen af. Destijds nieuwe kast wellicht? Of kapot gepolijst…als alle (serie)nummers matchen zit je op max 4000 euro denk ik. Minder als het een allegaartje is.

2 likes

Als je een 1171 nieuw besteld bij een AD zitten daar dan de juiste endlinks bij? Dus voor een nieuwe Speedmaster ?

Naar verluid is er een tweede persoon onderweg naar @jurk, die verwacht op basis van het herstelde serienummer een Speedmaster 50th Anniversary aan te treffen! :sunglasses:

3 likes

Owjee dit gaat niet goed aflopen :sweat_smile:.

Nee dat zijn een ander soort endlinks. Past prima hoor, maar heeft een andere vorm. De nieuwe zijn iets meer gebogen terwijl de oude vlakker naar beneden lopen. De oude zijn ook veel steviger gemaakt, dikker staal.

Zie hier, de vintage 633s vooraan: image

4 likes

Bedankt voor je reactie.
En moeten die vintage 633 ook nog bijgevijld worden voor montage op een nieuwe speedmaster?

De 1171 is met rechte endlinks volgens mij ook op enkele Mark modellen gebruikt. Daar komt misschien de band vandaan. Serienummer klopt bij leeftijd en stepped dial. Eens met verschil staat kast en dial/bezel/wijzers. Stepped dial heeft ondanks slechte staat wel behoorlijke meerwaarde inmiddels. Originele omegaband, ondanks verkeerd op dit model heeft ook waarde. Dan vind ik 4000 als schatting laag voor een stepped dial mits nieuwe servicebeurt.

2 likes

Wat kut dit hè.
Maar goed zit goede foto bij.
Dank @junior!

1 like

Ik voorspel in de strip van morgen iemand die zijn @jurk optilt, om vervolgens meerdere Speedies compleet met referentienummers aan de man te brengen. Ter inspiratie, zo iets…

Succes met de verkoop @jurk! :sunglasses:

3 likes

Ik snap de seksuele innuendo niet. Zou je die willen uitleggen in het Rolex-only topic? Heb net een lekkere Grimbergen opengetrokken en op zoek naar wat vertier. Hiyaaaaaa

1 like

Uh, nee :wink: … it’s a joy forever. Proost. :beers:

Cheers mate!!

2 likes

Laatste middenschakel ontbreekt. Je zult deze uit een andere verlengschakel moeten demonteren om het verloop van de band juist te houden. Een 1171 band heeft een laatste vaste schakel die 19,8 mm breed is en de bandaanzet is 20 mm. Als de laatste vaste schakel eraf is gehaald dan is de band nog maar 19 mm en dat ziet er niet uit.

Kosten kunnen dus oplopen!

2 likes

Ik denk dat ik na twee fuck-ups er niet aan ontkom om er iets mee te doen in de strip. :exploding_head:

3 likes

Zullen we voor je verjaardag het Moonwatch only boek geven?

4 likes

Haha… kan het wel gebruiken idd. :joy:
Maar heb besloten dat ik gewoon geen horloges meer koop met zulke ingewikkelde refs.

2 likes

Nee, grappig genoeg passen de 633s als gegoten op een moderne kast…althans je hoeft ze niet te vijlen. De pasvorm klopt natuurlijk nog steeds niet helemaal.

Scherp! Je dat is dan inderdaad jammer. Bij bijvoorbeeld de 1175 is de bandaanzet sowieso smaller, dus voor hele kleine polsmaten kan er zelf nog eentje uit. Maar dat is een ander verhaal :wink:.

Ik had even snel gekeken op Chrono24 op deze referentie. Voor iets meer dan 4000 euro staan er veel mooiere te koop. Trek er de chrono24 provisie vanaf en je zit op 4000. Dus dan vind ik deze met een “gare” 1171 niet meer waard (denk niet dat ze als gatenkaas aan een Mark hebben gezeten? Zit gat tussen de endlink en de middelste bandschakel)

2 likes

Ik zie ze voor dat geld alleen in de US of Japan. In Europa met stepped dial (ST69 en ST71) zie ik ze alleen boven 5000. Goedkoopste hebben vaak verkeerde bezel of zelfs een latere servicedial. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een mooi exemplaar met stepped dial. Als je een goede weet, geef maar door😉 Voor een goede onder 5000 zou ik gelijk toehappen.

Band is inderdaad absoluut vreemd. Die klopt echt niet. Daar kun je geen waarde aan hechten.

1 like