Speedmaster only II

Welk jaartal?

Lijkt service dial als hij voor de jaren 90 is

Krijgt een beurt zit verder niets bij

1970

Is een step dial

Sorry Ik bedoelde de bezel, maar die is wel goed.
Zat gister over de jaren 90 bezel te lezen, en daar is de 7 zonder haakje

1 like

Endlinks kloppen niet. Tevens hoop ik dat er voor het terugschroeven van het deksel, naast het anti-mag-kapje, ook weer een dekselpakking in is gegaan. :no_mouth:

1 like

Bezel is een correcte dot next to 90 bezel. Helaas geen stepped dial met dot over 90 (punt boven de 90). Scheelt bijna 1000 euro in waarde. Rond 1970 is omega overgegaan naar dot next to 90. De ST 69 is er met beide varianten. De ST71 alleen met next to 90.

3 likes

Heeft daar van 2000 tot 2006 onderhoud gehad en beurten daarna na inruil in een doosje gelegen bij mijn horlogemaker tot nu

Ik begon over stepped dial

Is moeilijk te zien op foto maar is stepped

Pakkingen zullen wel goed zitten is een echte vakman!

Maar wat is een goede eerlijke prijs indicatie?

Laat ik graag aan een ander over. Die prijzen worden met de dag gekker… :wink:

2 likes

Heb je ook een foto van het achter deksel. Is van invloed op de waarde. Op basis van stepped dial en bezel schat ik dat het een 145.022 ST69 of ST71 is. Achterdeksel geeft meer duidelijkheid welke variant en welke waarde. Sommige zijn minder gemaakt en dus waardevoller.

1 like

Foto van deksel niet maar zo goed als ik mij herinner was het een deksel met alleen het omega logo zonder schrift

Die heb je ook in meerdere varianten. Gezien de bezel verwacht ik dat je de achterdeksel met ring hebt?

1 like

Ik zou het niet meer met 100% zekerheid kunnen zeggen ik neig naar de onderste

Serienummer op uurwerkbrug begon met 31

De 31**** zijn volgens de meeste internetoverzichten te dateren naar 1972-1973. Dat zou eerder bij de bovenste passen. ST71 is in die tijd nog gemaakt.

Van de onderste heb je in ieder geval niet de bezel. Dat is wel jammer. Gek hoe een puntje anders 1000 euro kan schelen😉

1 like

Ik heb hier ook flink zitten puzzelen met het moonwatch boek. Zou makkelijk de bovente deksel kunnen zijn was door enthousiaste even helemaal overdonderd door dit horloge.

Maar waar moet ik de prijs ruw op schatten?
Rekening houdend met de niet ori band

De staat is op de foto’s moeilijk te zien. Band kan wel correct zijn, dit is op de foto’s niet te beoordelen. De endlinks (laatste schakel tussen band en horloge) zijn in ieder geval niet correct, zoals @PeterLC terecht al aangaf. De staat van de band en de hoeveelheid rek is ook niet te oordelen. Servicehistorie en eventuele papieren en originele box zijn van invloed op de prijs. Kortom veel onzekerheden voor inschatting van de prijs.

Op basis van de huidige info schat ik ruwweg een prijs van 5000-6000 euro afhankelijk van de staat zonder papieren en box. Koop je bij een handelaar (eventueel met garantie) dan kan dit nog iets meer zijn.

1 like

History is vanaf 2000 bekend, bij hem in onderhoud tot 2006. Erna in de kast verdwenen tot nu

Band is van een ander model omega
Papieren en originele box niet aanwezig

In ieder geval dank voor alle hulp en info!

2 likes

Dus heeft een beurt nodig a 800€ denk ik zo?

1 like

Als het horloge na 2006 alleen stilgelegen heeft, is onderhoud wel aan te raden. Je geeft aan dat het horloge in de la ligt bij een horlogemaker, misschien kan die even de smering en werking controleren.

Klopt! Het horloge krijgt ook voor ik hem koop een volledige beurt! Is mijn vaste horlogemaker dus weet dat het goed zit

Is alleen meer dat ik een goed bod kan doen wanneer we om de tafel gaan zitten

Bedankt voor de hulp!

1 like