Speedmaster only III

14 likes

Ik wil al een paar dagen wisselen, maar hij zit nog zo lekker :innocent:.

9 likes

17 likes

16 likes

Bandje van de Apollo 11 erop en hij is perfect! :wink:

2 likes

Voordat iemand zo’n dure aanpassing als een nieuwe clasp overweegt, kun je ook wat ruimte winnen met een ‘anderhalve’ schakel. Verschil van een paar 100 ten opzichte van paar tientjes.
Helaas past hij niet op mijn Seamaster bracelet, blijkbaar is de claps toch anders. Ik heb hem nieuw gekocht bij een AD, factuur aanwezig. Als iemand interesse heeft, stuur maar een PB.

productnummer OME-118ST162012

Voorbeeld van internet
image

Eigen foto’s

Inspiratie

3 likes

Pocket shot done right! :sunglasses:

Hoe zit het met de krasgevoeligheid van de Hesalite?

Ik twijfel over een Speedmaster. Aan de ene kant is Hesalite zoals die hoort. Aan de andere kant is saffier een stuk sterker.

Graag hoor ik jullie ervaringen!

1 like

Hesalite valt hardstikke mee en krasjes zijn ook nog eens heel makkelijk weg te halen.
Bij eventueel ooit vervangen ook VEEL goedkoper en minder schade aan je uurwerk mocht je cristal ooit kapot gaan…
Ik stem lekker voor hesalite gaan👍

2 likes

Over wat voor een bedrag hebben we het eigenlijk bij vervanging van een saffier tov hesalite?

Wat ik begrepen heb tientjes VS honderden (edit: paar honderd).

Kans is natuurlijk klein zo reeel moet je ook zijn.

Maar als hij gaat versplinterd saffier (met alle nare gevolgen) en Hesa niet.

Maar ga er vanuit dat de kans op volledig falen klein is bij het gebruik dat je voor ogen hebt😁

Moet je het wel voor elkaar krijgen je saffier zo kapot te krijgen. En als dat gelukt is, heeft het uurwerk ook service nodig.

En daarnaast: de tijden dat je voor enkele tientjes een hesaliet kon kopen en laten plaatsen zijn al lang voorbij.

1 like

Ik kreeg voor mijn TH Carrera een prijsopgave van 140 euro voor vervanging van het saffier glas omdat er krasjes op zouden zitten, die krasjes zijn alleen te zien met een loupe en heel lichtjes voelbaar met mijn nagel.

Dus de prijs voor een saffier vind ik niet onoverkomelijk, lijkt me niet dat dit veel afwijkt van andere merken.

2 likes

Bij Sinn kost het €500 om de standaard 356, met acryl, te upgraden met saffier. Ik vrees dat het bij Omega niet anders zal zijn.

Dat zijn wel prijsverschillen zeg, dacht niet dat TH zo goedkoop zou zijn, zeker ook omdat er maar 600 horloges hetzelfde saffier glas als dat van mij hebben volgens mij.

Misschien dat het glas bij de volgende service wel duurder is dan de prijsopgave die ik in 2019 kreeg. Vervanging van kroon en 2 pushers zaten ook in de prijsopgave toentertijd (ook optioneel) voor 2x € 200 en 1x € 400.

1 like

Goedemiddag :blush:

9 likes

Ik heb deze scherpe lugs comments veel gelezen maar zelf niet ondervonden, mijn speedy draagd perfect.

wel is het opwinden vele male zwaarder dan mijn speedy uit 1969 861 uurwerk.

1 like

Nieuw in de collectie!

25 likes

Mijn Speedmaster eens op leer gezet.
Eerst een alligator geprobeerd, maar die glom me toch teveel.
Nu deze, wat ik persoonlijk wel een aardige match vind…

6 likes

ooit mijn speedmaster met hesalite weg gedaan omdat het toen kwa krassen niks voor mij was, ik ben echt wel zuinig maar bleef aan het poetsen…

nu bij dezelfde twijfel omdat ik weer een speedmaster neem wat zal ik doen :thinking:

het is niet voor niks dat in principe alle duurdere horloges in basis saffier hebben, dat is natuurlijk met een rede …
als je zelf niet heeel heeel graag hesalite wilt en toch twijfelt is saffier altijd goed :+1:… (mijn mening en ook mijn keuze :grimacing:)