Speedmaster only III

Moet je het wel voor elkaar krijgen je saffier zo kapot te krijgen. En als dat gelukt is, heeft het uurwerk ook service nodig.

En daarnaast: de tijden dat je voor enkele tientjes een hesaliet kon kopen en laten plaatsen zijn al lang voorbij.

1 like

Ik kreeg voor mijn TH Carrera een prijsopgave van 140 euro voor vervanging van het saffier glas omdat er krasjes op zouden zitten, die krasjes zijn alleen te zien met een loupe en heel lichtjes voelbaar met mijn nagel.

Dus de prijs voor een saffier vind ik niet onoverkomelijk, lijkt me niet dat dit veel afwijkt van andere merken.

2 likes

Bij Sinn kost het €500 om de standaard 356, met acryl, te upgraden met saffier. Ik vrees dat het bij Omega niet anders zal zijn.

Dat zijn wel prijsverschillen zeg, dacht niet dat TH zo goedkoop zou zijn, zeker ook omdat er maar 600 horloges hetzelfde saffier glas als dat van mij hebben volgens mij.

Misschien dat het glas bij de volgende service wel duurder is dan de prijsopgave die ik in 2019 kreeg. Vervanging van kroon en 2 pushers zaten ook in de prijsopgave toentertijd (ook optioneel) voor 2x € 200 en 1x € 400.

1 like

Goedemiddag :blush:

9 likes

Ik heb deze scherpe lugs comments veel gelezen maar zelf niet ondervonden, mijn speedy draagd perfect.

wel is het opwinden vele male zwaarder dan mijn speedy uit 1969 861 uurwerk.

1 like

Nieuw in de collectie!

25 likes

Mijn Speedmaster eens op leer gezet.
Eerst een alligator geprobeerd, maar die glom me toch teveel.
Nu deze, wat ik persoonlijk wel een aardige match vind…

6 likes

ooit mijn speedmaster met hesalite weg gedaan omdat het toen kwa krassen niks voor mij was, ik ben echt wel zuinig maar bleef aan het poetsen…

nu bij dezelfde twijfel omdat ik weer een speedmaster neem wat zal ik doen :thinking:

het is niet voor niks dat in principe alle duurdere horloges in basis saffier hebben, dat is natuurlijk met een rede …
als je zelf niet heeel heeel graag hesalite wilt en toch twijfelt is saffier altijd goed :+1:… (mijn mening en ook mijn keuze :grimacing:)

Mooi horloge, redelijke foto (en staat in het blauwe :wink:)

10 likes

mooi horloge , maar omdat je er zelf over begint … die foto’s kunnen idd beter , belichting is erg donker :thinking:

Ben beter in horloges kopen dan in foto’s maken :facepunch::grin:

3 likes

Ik heb ze naast elkaar gezien en de voorkeur gaat toch echt uit naar Hesalite. Mij werd verteld dat het krassen verhaal wel meeviel. Daarnaast vind ik de band en het verhaal zoveel beter dan saffier. Gevoelskwestie.

Oh ja. Ik wil naast de stalen band ook de nylon band hebben :grin:

9 likes

Ik heb deze opmerkingen ook veel gelezen en dacht dat het wel mee zou vallen, maar helaas zijn ze echt scherp.
Heeft niets met dragen te maken, want de lugs raken de pols amper, dus ook de mijne draagt perfect.

Ik vind het alleen wat matig van Omega bij een horloge van 7k. Hoeveel moeite is het nu om de scherpe randjes even te verwijderen. Kan ik zelf ook hoor, maar dat hoort Omega even te doen.
Verder is het horloge wel echt perfect hoor, en iedere cent waard (vind ik).

Ik heb geen ervaring met een 861 uurwerk, maar heb 5x een 1861 gehad, en deze 3861 is werkelijk met alles beter, ook met opwinden.
Power reserve van de 3861 is trouwens eerder 60 uur dan 50, maar Omega geeft 50 op, omdat de metas criteria niet meer gewaarborgd kunnen worden na die 50.

1 like

Het 861 uurwerk wind heel licht op en veel minder weerstand dan op de 3861.

Of er moet iets met mijn nieuwe omega aan de hand zijn maar hij wind heel zwaar vergeleken met mijn 861.

Verder heeft mijn horloge u 1969 een 1171 band prachtig oom maar voelt zo goed koop naast de nieuwe speedy 2021.

Ik vind de 3861 echt op alle vlakken beter.

1 like

Wat me wel opvalt hoe enorm lastig je het horloge schoonhoud. Zoveel randjes en kiertjes.

Hij trekt echt vuil aan. Met andere horloges viel me dat niet zo op.

1 like

Ik hou altijd mijn horloge om onder de douche, dus als ik de Speedy draag, wordt hij mee gewassen :grinning:

Interessant. Hoe kun je krasjes weghalen van een plexiglaasje? Heb je daar misschien een instructie van?

Koop een tube polywatch.
Drupje of wat op hesalite
In cirkelbewegingen glaasje poetsen met een doek.

3 likes

3861

17 likes