Speedmaster only III

Hier ben ik het echt 100% mee eens. Serieus scherpe randjes, maar om de pols merk je er niets van. Het blijft teleurstellend van Omega, zo’n matige afwerking in deze prijsklasse, maar dat is een andere discussie. De voordelen maken dat ruimschoots goed.

Inmiddels dan ook mijn favoriete horloge.

1 like

Ben het niet helemaal met je eens. Ja, het zijn niet de meest botte randjes maar serieus scherp ook niet. Je zal jezelf er niet mee kunnen snijden en voelt het alleen als je met je vinger wilt voelen hoe “scherp” ze zijn…

Wat betreft draagcomfort is hij een stuk comfortabeler dan mijn vorige 1863.

1 like

Het is een crosspost, maar holymoly wat is deze mooi en wat ben ik blij.

20 likes

[quote=“AntoineSpeedy, post:1694, topic:315559”]
Je zal jezelf er niet mee kunnen snijden
[/quote

Nee dat zou er nog bij moeten komen. Scherpe of ruw aanvoelende randjes is gewoon matige afwerking, en heb het zo nog niet eerder aangetroffen. Ik vind het niet kunnen bij een horloge uit deze prijsklasse.

Omega kan beter, want ik heb hiervoor 5 (1861) Speedy’s gehad, en geen had scherpe randjes.

Het zijn trouwens niet alleen de lug uiteinden, maar ook delen van de band en sluiting.
Zoals al vaak gezegd: ik ben gek van de nieuwe Speedy, maar dit is gewoon een slordigheidje, wat niet goed valt te praten.
Zeg nu eerlijk: Hoe veel extra werk is het nu eigenlijk voor Omega, om ze een nabehandeling te geven? Verkeerde zuinigheid, wat je niet snel aan zult treffen bij de concurrerende merken, zoals bv Zenith (bewust geen bepaalde andere merken genoemd, want dan raak ik weer een gevoelige snaar).

Het is uiteraard slechts mijn mening. Ik probeer niemand te overtuigen.

En ik blijf het herhalen: verder ben ik een groot fan van deze nieuwe Speedy, welke is stukken beter dan de vorige generatie, en misschien wel mijn mooiste horloge ooit is (en ja ik heb ook de befaamde chrono van dat andere merk gehad).

3 likes

Prima dat je er zo over denkt natuurlijk. Ook ik spreek slechts mijn mening. Voor mijn gevoel wordt vaak van een mug, een olifant gemaakt.

Ook ik heb 3 speedy’s gehad, maar als je de nieuwe draagt, word ik er ook niet mee geconfronteerd dat hij scherpe randjes zou hebben.

Verder ben ik het volkomen met je eens. Het is een super mooie chronograaf, misschien wel de mooiste en had Omega dit anders kunnen doen. Maar mij stoort dit absoluut niet.

1 like

Hallo John,

de mogelijkheid tot laseren van de kast staat nog niet op de prijslijst van 1-2021 bij Omega. Zou kunnen zijn dat ze dit ondertussen wel toepassen want het scheelt erg veel polijst en slijpwerk + de vorm blijft beter behouden.

IWC bied het wel aan maar ze maken eerst een prijsopgave. Heb onlangs een stalen Big Pilot laten laseren tegen een tarief van € 125,- extra voor een kast met valschade aan de zijkant en de lunette.

2 likes

Vandaag weer eens ff moonen :upside_down_face:

Ook mooi aan de onderkant :heart_eyes:

14 likes

#memoontoo

8 likes

Leer eraf, staal erop!

13 likes

Zit eraan te denken om juist weer naar leer te gaan. De koudere dagen staan weer voor de deur…

1 like

Hier ook. Leer vind ik persoonlijk beter passen bij de herfst en winter.

Voor de liefhebbers: de Uncle Seiko 1479 is vanaf morgen beschikbaar.

2 likes

Helemaal mee eens, in de zomer op staal en herfst/winter op leer😎

Ik vind staal en leer gaaf, maar richting de herfst dan toch niet op mijn lichtblauwe Molequin :wink:

Hij is nu weer bestelbaar. Ik heb er zojuist eentje besteld.

3 likes

En bij mij sinds gisteren ook weer op leer! :smiley:

13 likes

Check

8 likes

Mogge

7 likes

Lekker hoor! Ik ga binnenkort maar eens bandenwisselen

1 like

Blijft echt een mooie combi op deze band

6 likes