Speedmaster only III

Ooohh 430 euro… dat is een ander verhaal voor 2000 euro aan ‘dood staal’ voor een paar schakels. Snap er dan weinig van dat die dingen af en toe voor de hoofdprijs op Chrono24 te zien zijn. Voor 430 euro kopen en voor 3 of 4x de prijs op Chrono24 zetten is wat ambitieus dan.

2 likes

Tsja sommige dealers proberen het gewoon. De 1171 wordt al sinds de jaren ‘70 gebruikt dus een echte vintage band in goede staat is meer waard dan een gloednieuwe. Maar ik heb ze nooit voor 600 euro te koop zien staan. Ik zag laatst ook een 1500 euro 1479 band en 3500 euro voor een 1450 :joy::man_facepalming:t2::man_shrugging:t3:

2 likes

Mag ik deze ook 2x liken?

niet?

1 like

Ik meende toch echt dat ik hem afgelopen week genoeg gespamd had?

1 like

Nooit genoeg! :+1:

1 like

16 likes

3 likes

Lekker hoor. Minder duur dan de nieuwe met saffier aan de bovenkant en héél veel mooier. :heart_eyes:

19 likes

:point_up:

Ik ben nooit zo’n liefhebber van de kleur rood in horloges, maar dit is een zeer positieve uitzondering daarop.

2 likes

Hij is niet echt lief voor de camera (althans niet bij mij in de zon). Rood is ook lastig vast te leggen in de ‘echte’ kleur.

Het is in ieder geval een mooie combinatie van chique en sportief.

18 likes

Prachtig horloge zeg. :innocent::+1:

2 likes

Dit is wel erg mooi rood.

1 like

Ligt dit nu aan mij, maar ik vind alle Speedys die hier voorbij komen er een beetje hetzelfde uitzien. Een mooi horloge, maar … een beetje saai? Is niet om iemand tegen de borst te stoten, maar is enkel mijn gevoel.
Heb er zelf ook één, maar dan een MkII met racing dial.

Dat ligt inderdaad helemaal aan jou.

Ik snap je wel maar je kunt moeilijk zeggen dat een speedy pro met witte wijzers echt op een speedy Rising Sun, Gemini, panda dial of witte broad arrow lijkt…

3 likes

Het is ook maar net hoe je er in verdiept. Ik vind bijvoorbeeld de 1863 en de 3861 niet op elkaar lijken. Maar dat komt omdat ik de verschillen weet en graag naar de kleinste details kijk. Voor iemand die niet in speedmasters verdiept is, zou het hetzelfde horloge kunnen zijn

2 likes

Zelfde geld overeens voor een groot deel van horloges. (Rolex submariner bijvoorbeeld) ook heel veel verschillende uitvoeringen die op het oog hetzelfde zouden zijn.

1 like

Smaken en kleuren …
Gelijk heb je, maar kijk eens in het topic. Op de aangehaalde uitzonderingen zie ik vooral zwart (prof. , reduced), maar het verkoopt, dus … :slight_smile:

Waaat zijn dit allemaal dezelfde horloges, stop!!!
Niemand de deur uit, bel de krant, Sbs6, goedemorgen Nederland en shownieuws!
Ik dacht dat de mijne heeeeel bijzonder was nondeju hebben ze mij effe te pakken genomen.
Ken je die film Full Metal Jacket,
This is my rifle there are many like it but this one is mine…
Nou zoiets dus!

12 likes

En zo is’t.
14060 T serie de mijne. Die gave 5513 van Brick en de 1680 komt er ooit nog eens. Allen Sub, maar o zo verschillend.

5 likes

Kwestie van oog voor detail :wink:

2 likes