Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik met m’n nieuwe Pepsi wat voorzichtiger ben, maar dat terzijde
Vandaag weer naar de stalen band geswitched. Ook top, maar nato heeft toch wel m’n voorkeur denk ik qua comfort.
Min 20% bij een AD toen 3760. Was (is) een hoop geld voor mij. Huidige prijzen zijn echt losgezongen van wat het werkelijk voorstelt. Maar zolang als er genoeg mensen blij van worden,
Mijn gestolen '99 30th Anniversary in 2000 gekocht voor 2995. Gulden.
Ik betaalde precies dit bij een GD.
Huidige prijzen zijn ten opzichte van concurrerende merken nog steeds aangemeten.
40-45k voor een stalen Daytona, das pas waanzin.
Gaat echt per week 5K omhoog lijkt wel!
Ja niet te geloven toch?
Ik voor de kerst m’n zoon nog afgeraden om 29k voor een nieuwe daytona te betalen, die hij wilde kopen als investering…. Oeps
Oud-collega droeg er een, ooit gekregen van een zakenrelatie. Lang geleden. Zenith-uurwerk (4130). Schatte deze voor hem een paar jaar terug op 15K.
Doe er maar wat bij inmiddels.
Maar laten we ons niet teveel laten afleiden door dat rare merk met dat kroontje.
Wat voor band heb je er nu op?
Helemaal gelijk, maar ik moest evengoed ook even slikken toen ik de nieuwe Omega prijzen zag. Ik sta 2e op de lijst voor een Snoopy 3, en hij is in de markt dan wel veel meer waard, maar toch kost hij me vanaf vandaag 1000 meer dan gisteren.
Bedoel je RRP, dat is toch maar van 9.6 naar 10.2 gegaan?
O, ik dacht dat hij 9.2 kostte, maar dat was de oude prijs van een ander horloge, die wel 1k omhoog is gegaan dit jaar
Jazeker! Ik heb de US variant van de 1450, bevalt ook erg goed. De originele stalen band zit in de doos en komt er niet zo snel meer uit denk ik
Toen die uitkwam vond ik eigenlijk de prijs van 9.6 teveel voor de Snoopy tov de A11 50SS die ik voor 9.1 mee heb genomen (goud vs zilver, flatlink bracelet + NATO vs strap met clasp waarom in G…naam geen vlindersluiting en als laatste de uitgekleede kleine doos) maar sta meteen op de stoep bij de AD als die ooit belt.
Het vreemde is dat het niet bij alle modellen is doorgevoerd. Ik heb deze op het vizier maar die is niet gewijzigd qua prijs.
Waarschijnlijk betekent dit dat de vraag naar dit model niet zo groot is en een prijsstijging dit alleen nog maar minder zou maken. Dat geeft wel te denken voor de eventuele resalevalue . En door goed te kijken naar welke modellen wel/geen prijsstijging hebben gehad, kun je dus zien welke wel/niet goed in de markt liggen. De Chronoscope is ook al met 500 euro gestegen terwijl die koud 4 maanden geleden is geintroduceerd, dat is toch bizar.
In deze tijd van inflatie is dat blijkbaar noodzakelijk, hou maar een oogje op de auto business, dat wordt hetzelfde verhaal.
Het is naast inflatie ook een mooie tijd om als bedrijf zijnde de prijzen te verhogen voor meer winst.
Grondstoffen worden duurder en schaarser. En sommige gebieden is een gebrek aan personeel wat de lonen doet stijgen.
Dus het is nu o zo makkelijk om op die procenten inflatiecorrectie nog wat extra procenten voor de winst te zetten.