Voor mij is de aankoop en service ingecalculeerd dus enig verlies bij verkoop beschouw ik als kosten voor het draagplezier. Voor de meeste horloges heb geen verlies omdat ik ze niet verkoop.
Laatst die Speedy, voor ik dacht 3 mln, was op OF iets wat verbazing opwekte. Is toch puur investeringsgerelateerd.
Zijn er hier meer mensen die hopen op een toffe nieuwe Special Edition op basis van de nieuwe Speedy? Met ook de nieuwe bracelet. Want eigenlijk is er tot op heden alleen de Snoopy uitgekomen met het cal. 3861.
Edit: @YY77, Omega heeft trouwens eerder een model uitgebracht ter ere van 45 jaar na de laatste maanlanding. Dit jaar wordt dat 50 jaar. Dus helemaal vreemd zou het niet zijn toch?
"This OMEGA Speedmaster Moonwatch “Apollo XVII” is limited to 1,972 pieces and commemorates the 45th anniversary of the final moon landing in 1972."
En de Apollo 11 50th van onze @YY77
De eerste met dit nieuwe caliber.
Waren dat geen veilingresultaten, die altijd op belachelijke hoogtes uitkomt? De staat is ook heel belangrijk. Maar via het reguliere verkoopcircuit zie ik geen bijzondere dalingen. Het jojo effect blijf je altijd houden.
Klopt, maar dat was niet helemaal de standaard 3861 natuurlijk. Snap nog steeds niet dat ze dit niet de 3863 hebben genoemd, zoals de voorgangers. Prachtig uurwerk.
Ik denk het ook niet, vooral omdat ze geen limited editions meer maken en dan moet je goed nadenken of dat dan nog goed verkoopt en langere tijd in je catalogus moet staan. Dan scoort Apollo 11 toch een stuk beter.
Volgens Robert-Jan Broer (Fratello) die veel contact heeft met het Omega management komt het erop neer dat er veel mensen -die nooit een limited edition hebben gekocht of gingen kopen- geklaagd hebben en daardoor heeft eindbaas Nicolas Hayek het strikt verboden. CEO Raynald Aeschlimann wil wel, maar zijn handen zijn hierin gebonden. Er komt dus geen limited edition meer aan totdat Hayek van gedachten verandert. Ik vind het jammer, het geeft toch meer dynamiek in de Speedmaster community, of je het nou wel of niet waardeert. Altijd wat om over te praten. Nu lijkt het steeds meer op Rolex, waar er vooral gepraat wordt over de waarde, de investering en jammer dat het niet meer betaalbaar is. Omega gaat daarin ook mee door de prijzen steeds verder te verhogen. Het verkoopt toch wel.
Speedy Tuesday 3
Dat zou eerst ook een LE worden, maar door de streep erdoor staat dat al langere tijd op losse schroeven. Zou meer tijdloos zijn dan een Apollo 17 50th mijns inziens.
Dat is een voordeel inderdaad, maar niet de reden. Het voordeel dat iedereen het kan kopen is ook allang van de baan.
Bedankt voor je reactie. Interessant! Maar waarom hebben mensen erover geklaagd? Geklaagd dat het teveel is? Ik vind het overigens ook jammer. Je hoeft ze ook niet allemaal te kopen toch. Ik kan ook genieten van foto’s en filmpjes van horloges die ik zelf niet heb.
Ja dat heb ik ook. Ach, je hebt het vast ook wel op dit forum gelezen en dat was overal. Weer een limited edition… voorspelbaar… melkkoe… je kan er de klok op gelijk zetten… Maar ook dat het aanbod te laag was voor iedereen die het wilde kopen. De Speedy Tuesday horloges waren binnen een paar uur uitverkocht.
Ik denk ook dat de koek op was. Zie de Tokyo 2020 Speedmasters, waar 3 een 99% kopie waren van de Apollo Speedmasters. Ik weet niet op welk management niveau er geklaagd werd, maar het is Hayek geweest die het nu heeft verboden. Hij was ook diegene die juist eerst aandrong op die limited editions omdat het een goed verdienmodel was. Ook dat tot frustratie van de Omega CEO.
Nu willen ze meer positioneren in het gat dat Rolex en de dealers hebben laten vallen. Dat laatste is mijn gok