Speedmaster only III

Wie had dit verwacht, de A11 50SS kwam gewoon binnen 3 maanden naar NL, zou wel kwalijk zijn als landen waar geen OB zit niets krijgen.

Speedyday = topdag.

6 likes

Klopt, de allocatie van limited editions ging toch iets beter/eerlijker. Je merkt het bij meer merken dat ze liever via eigen boutiques/website verkopen. Mensen weten steeds meer doelgericht te shoppen en met gratis verzending hoef je ook niet de deur uit. Wel jammer, het had wel wat die limited editions…Mensen die klaagden hadden er sowieso niet eentje gekocht.

Er komt mogelijk een derde Speedy Tuesday aan, maar deze zal ook zeker geen limited edition worden. Raynald Aeschlimann (CEO) wil wel, maar de eindbaas Hayek heeft het verboden. En waarom ook, de Silver Snoopy’s zijn niet aan te slepen. Bijna 40.000 aanvragen wereldwijd na de release…Veel boutiques mochten geen reserveringen meer aannemen, dus deze personen grijpen er sowieso naast. Ik ben wel bij dat ze ook kijken naar wie het ontvangt zoals goede klanten of liefhebbers zoals ik, met geen aankoopgeschiedenis bij een boutique (wel de Speedy Tuesday 2 rechtstreeks bij Omega gekocht).

13 likes

Ace, Martens, van Willegen hebben ook bestellingen aangenomen dus zullen niet blij zijn als “ineens” de keutel wordt ingetrokken. nog niet gesproken over de mensen die geen kans hebben gekregen om er een aan te schaffen in hun eigen land.

De Seamaster Trilogy bij de OB in Madrid gekocht vorig jaar maar daar heb ik nu niets aan.

De cover girl heb ik zo gekregen maar dat was een simpel mailtje.

1 like

Ze hebben hun klanten ook een wassen neus voorgehouden door allerlei valse beloftes te doen (niet allemaal natuurlijk). Ik kreeg hier op het forum nog de wind van voren toen ik het al in twijfel trok dat mensen vorig jaar al hun Snoopy dachten te krijgen. Zij wachten nog steeds. En zal ook wel even duren. Mijn lokale AD heeft ook 16 reserveringen waarvan een aantal aanbetaald…Pffffff…
Lever ze gewoon eerlijk uit per land. Lijkt mij…

Er was wel bij introductie gezegd eerst boutiques maar landen helemaal overslaan en zo’n lage uitlevering had niemand kunnen bedenken.

Mee eens, in de autobusiness gebeurt dat wel.

1 like

Ik las dat er wordt gehint op een SE ter ere van 50 jaar na de laatste maandlanding. Ik ben benieuwd!

Speedy last man on the moon.

wat is je bron, ze hebben de Apollo 15 50th anniversary al overgeslagen vorig jaar terwijl er wel een 45th anniversary was.

1 like

Maar Omega zoekt toch altijd wel een reden voor een Special Edition? :sweat_smile:

Nee inderdaad, ik dacht eerst zien, dan kopen (of niet). Maar een jaar later nog steeds niets gezien….dus dan maar weer blind besteld (net als de ST2). Hopelijk kan ik alle prijsstijgingen bijbenen. De teller staat nu op 10.200 euro, volgens mij was het 9.800 toen het uitkwam? De Ed White 321 staat nu op 14.500 euro :flushed:

9600, er zijn mensen die ook nog de nieuwe 3861 sapphire bracelet erbij hebben genomen wat 'm goed staat dus afgerond zit je in dat geval op 11k.

1 like

En nog een korte vakantie om bij te komen van zo’n aankoop :wink:
Ik hoorde gisteren dat er veel boutiques zijn die dit jaar geen Silver Snoopy hebben ontvangen, maar het jaar ervoor zo’n 12 tot 13 stuks. Dus het wordt sowieso in zeer lage getallen uitgeleverd. Daarom is de vraagprijs zo hoog. Gek wereldje.

1 like

Met Nike sneakers, gaming chips, enz. is dit ook al een tijdje aan de gang. Het snelle geld willen/kunnen verdienen is natuurlijk niet van deze tijd (tulpenmanie) maar er komt toch echt een moment dat het in elkaar dondert. Dat een 105.003 nu zoveel opbrengt doordat mensen op dit moment een mechanisch horloge apprecieren zegt niets over de toekomst.

2 likes

Nu vertegenwoordigen luxe horloges natuurlijk altijd wel een soort minimale waarde. Alleen die gekte met ver boven list en dubbele prijzen zijn niet houdbaar. Dus dat ben ik wel met je eens.

1 like

Daarnaast is het gevolg van de hoge prijzen dat mensen ze niet meer met een gerust hart kunnen dragen. Laatst nog een post van iemand hier over zijn nieuwe GMT Pepsi.

1 like

Aha, de kristallen bol/schietgebedjes posts, ik geloof nog eerder in een re-edition Tudor Submariner. :wink:

1 like

Daag me niet uit he! :grin: :v:

2 likes

Oh was jij dat, ik zat aan een andere Patrick te denken. :rofl:

1 like

Dat zegt inderdaad niks, het is ook vaak trendgevoelig. Mijn schoonouders hebben antieke spullen waar ze in de jaren 90 een kapitaal voor hebben betaald en krijg je nu niet meer verkocht. Net als toen het nog geen antiek was. Er komt ook weer een tijd aan wanneer het wel weer in trek is.

Ik ben een productie van de vroege jaren tachtig en nooit opgegroeid met horloges of techniek. We hadden wel vrij vroeg een computer in huis en daar ben ik wel mee opgegroeid. Ik had ook mobiele telefoons en andere gadgets, maar geen horloge. Dus het is lastig te zeggen waardoor je het horlogevirus oploopt. Je komt er vaak bij toeval op.

De marketing is nu ook sterker dan ooit, dus als horlogefabrikanten je steeds meer wijs kunnen maken dat het echt een “must have” product is (zoals Rolex dat al vanaf dag 1 deed), dan zal het wel zo blijven. En laten we niet overdrijven, slechts 0,01% van de horloges wordt boven retail verkocht. De rest groeit mee met de inflatie en met een beetje geluk maak je net geen verlies na alle servicebeurten.

De Richard Mille bubble is wel de meest opvallende. Ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst eruit ziet.
Bij Omega zijn het enkel de Speedmaster limited editions die lekker gaan en dat lijkt toch vooral een cirkeltje tussen verzamelaars te zijn (behalve de Snoopy 2 en 3 dan…). Vooral de link naar de ruimtevaart helpt daarbij, daar zitten echt heel vermogende verzamelaars.

1 like