Speedmaster only III

Ja een leuke instap/beater zo toch :ok_hand: als ze online beschikbaar zijn, komt er hier ook sowieso eentje in de collectie.

1 like

Echt geinig hoe je dit verkoopt als echte omega de hele tijd.

Het is een samenwerking tussen Swatch en omega.

Swatch heeft het design van de speedy gebruikt

“Echte” omega gaat wat ver, echte Swatch is het wel :+1:t2:

Maar het opnaaien van de echte speedy mensen kan ik wel waarderen :star_struck:

Ik wil er ook nog een paar in ieder geval!

2 likes

De sensor ook hoor!

En vooral de processing naar jpg echt top qua kleuren.

Geen Lightroom nodig op dat vlak

De Grijze uitvoeringen zijn wel ok

Haha topreactie, eigenlijk de enige juiste reactie :joy:

Echte horlogeliefhebbers weten wel wat een echte Omega maakt :muscle:t4:

Het zijn idd grappige beatertjes, niet meer niet minder.

14 likes

Dat sowieso!

1 like

Ja dat is het he… Mij boeit het ook voor geen meter dat er straks allerlei types menen dat ze een echte Omega op de kop hebben getikt voor € 250,-

Je hebt het toch over die plastic Swatch met Omega logo, waarbij je vooral geen 2 druppels mag zweten? :smile:

Ik heb door de jaren heen flink wat Speedmaster “verzameld”. De teller staat nu op 6 die ik ook vaak draag met veel plezier. En daar gaat het mij om. Een glimlach op mijn gezicht en leuke mensen met wie je het (vaak online) kan delen. Prestige, exclusiviteit of andere elitair gedrag kan mij niks schelen. Waar ik woon interesseert niemand het ook wat, en dat vind ik juist fijn. Dus om antwoord te geven op je vraag: geweldig dat ze deze MoonSwatch hebben uitgebracht. De hele hype eromheen is geweldig en goed om weer wat teweeg te brengen in de horlogewereld. Volgens insiders is de verkoop van de echte Moonwatch weer wat gestegen na de release en jongeren die het nu dragen willen mogelijk later voor de echte gaan.

7 likes

SpeedyTuesday

7 likes

Gelukkig hebben ze deze niet uitgebracht! :wink:
Alhoewel iets meer ruimte tussen de subdials wel meer vintage smoelt.

2 likes

Zijn hier al mensen met de nieuwe 3861 Speedmaster Bracelet op een 1861 case? Ervaringen? Het geld waard? Ik wil er misschien één aanschaffen voor van de zomer :smiley:

8 likes

Qua case klopt het wel. Allebei volledig brushed. :sweat_smile: Blijft heel mooi die ST1. :ok_hand:

De dial is van aluminum toch? Ik had ergens gelezen dat dat de productie destijds best ingewikkeld maakte.

Nee dat is bij de Ultraman het geval. De wijzerplaats van de ST1 is standaard. Alleen de lunette is iets meer mat gemaakt en de kast is natuurlijk volledig geborsteld. Dat is wat zoveel problemen veroorzaakte. Dit hadden ze nog nooit gedaan en het werd buiten Omega (ander bedrijf in de Swatch Group) gedaan en ze kregen vaak een batch met de verkeerde afwerking binnen. Dus dat zorgde voor een enorme vertraging.

Ik heb toevallig het gisteren nog uitgezocht. De ST2 Ultraman werd een maand na de “release” (reservering) al geleverd. Op 20 juli had ik (en iedereen) het besteld en op 21 augustus mocht ik het al ophalen bij de boutique. Dat was ook een van de eerste volgens Omega. Ik heb nummer 81 dus het leek er nu wel op dat ze op numerieke volgorde werden uitgeleverd.

1 like

aha dus geen geboortejaar in je usernaam of was dat juist een keuze mogelijkheid?

Sorry ik volg je even niet. Ik mocht zelf kiezen inderdaad, maar de meest opties waren al vergeven voordat ik de browser 1 seconde na de bekendmaking had aangeklikt…

Ik dacht dat de 81 in je username je geboortejaar is/was, en zo ja misschien dat je bij de keuze van het LE nummer geluk had tijdens het online koopproces.

Ja dat klopt! Maar je schreef “aha dus geen geboortejaar in je usernaam”. Het is dus wel mijn geboortejaar idd :wink:

Ik ging eerst voor 1981 maar die was al vergeven, dus toen maar snel 81 gekozen. Een kennis uit de UK heeft nummer 81 van de ST1 dus we hebben al een gentlemen agreement dat als één van ons gaat verkopen, dat wij dan eerst elkaar contacten. Hij heeft 'm nog steeds en gaat voorlopig niet weg.

5 likes

Die sandwich versie met gluurvenster is voor mij de reden om een “echte” te hebben. En ja, ik begrijp dat een hoop mensen de hesalite als “echte” bestempelen, maar de mogelijkheid om naar zo’n prachtig uurwerk te staren, geeft 'm een voorsprong wat mij betreft. :smiley:

1 like