Speedmaster only III

Mooi nu alle wijzers verticaal staan. :joy:

14 likes

Helemaal hartstikke waar wat mij betreft. :heart_eyes:

6 likes

Ik weet dat hij prima past op de 1861 in ieder geval.

Ik vind de nieuwe band fantastisch, de look and feel zijn subliem, de taper dacht ik op papier hmmm… van 20 naar 15mm is fors maar het klopt gewoon (zeker op de iets kleinere pols), mooi ook met de kleinere, beetje vintage achtige sluiting maakt dit voor mij de beste stalen band die ik heb gehad.

1 like

Als je een bracelet besteld bij forstner vragen ze of je een pre 2021 model hebt of een post 2021 model. Daaruit leid ik af dat de handen niet uitwisselbaar zijn.

Maar al eens op YouTube gezocht?

Aha dus toch de Ultraman! Wel grappig dat beide ST’s iets bijzonders hebben wat flink afwijkt van normale Speedmasters.
Snelle levering na de reservering dus! Dat had ik niet verwacht. Heel erg tof, ik begin steeds meer zin te krijgen in een eventuele ST3. Ik hou wel m’n hart vast voor de prijs. Ongetwijfeld dat die richting de prijs van de Snoopy zou gaan.

De laatste LE (A11) had ik na 3 maanden in handen maar de strategie is daarna gewijzigd.

1 like

Deze kerel heeft het geprobeerd, past wel prima :+1:t2:. Je ziet wel dat de endlinks wat dieper in de langere lugs wegvallen.

Foto van mijn 3861:

11 likes

Ik ook, maar RJ gaf aan dat hij het wel binnen het bereik van de gewone Moonwatch wilt houden. Maarja, of hij daar nou zoveel over te zeggen heeft. Het is Omega die het produceert en het “risico” loopt. De ST1 lag ongeveer 1200 euro boven de prijs van de reguliere 1861 Moonwatch (destijds in 2017). De ST2 (2018) lag 1600 euro boven de retailprijs. Als we de trend volgen zou het nu 2000 euro erboven moeten liggen :wink:

Dus dan hobbelt het richting de 8700 euro op z’n minst. Er zijn ook weinig argumenten aan te halen waarom de Snoopy 3 10.200 euro moet kosten ten opzichte van de Apollo11 50th Anni. Maar het is niet aan te slepen…dus ik vrees ervoor.

Ik heb me aangemeld voor het nieuwe Speedy Tuesday event in Biel, eind april. Eens zien of ik wat van mijn geld terugzie in de entourage :wink:

1 like

Klopt dat komt door dat “lipje” aan de eindschakel, deze komt dus tegen de kast aan waardoor het iets zakt. Daarom moet je ook een iets dunnere springbar gebruiken om dit te compenseren. Ik heb twee jaar geleden het lipje gevijld zodat het dunner werd en de eindschakel weer iets hoger tussen de lugs kwam te liggen. Ik snap nog steeds niet waarom Omega voor deze oplossing kwam, maar ik vermoed dat er nu geen schade aan de lugs kan ontstaan als de eindschakel iets van frictie veroorzaakt. De binnenkant van je kast gaat er sowieso aan.

Voor en na:

3 likes

Ja dat was bij de introductie al vreemd dat de prijs dezelfde was (9.6k) als de A11, die van 9.1k in 2019 naar 9.6k (eind 2020) was gegaan en nu op hun site voor 10.2k staat (dan zou je zeggen dat die nog ergens op voorraad liggen), terwijl de extra’s uit de gedownsizede doos gehaald zijn en niet eens op een stalen band wordt geleverd, goud vs zilver.

2 likes

Ik dacht even hij meent t. Straks gaat ie ook nog plastic elektrische auto’s ophemelen :speak_no_evil: oeps!

Voor 8700 euro ga ik nog overstag. Korting is zeker niet bespreekbaar? :sweat_smile: Nu begrijp ik wel dat deze versies een stuk boven de regulier Moonwatch liggen. Afwijkende kastafwerking, andere dial, etc. Ik hoop wel dat ze bij een eventuele ST3 wel weer zoveel aandacht blijven besteden aan de hele boxset en alles wat erbij zit. Dat vond ik bij de Ultraman wel erg gaaf gedaan. Die details maken de hele ervaring wel heel tof.
Maar goed, ik ben allereerst heel erg benieuwd naar het design/thema. De eerste twee vielen in ieder geval allerminst tegen. :ok_hand: Heb jij enig idee welke kant het op zou kunnen gaan? Of waaruit inspiratie gehaald zou kunnen worden?

1 like

4 likes

Je stelde de vraag vorig jaar al eens, en mijn antwoord is nog steeds hetzelfde :grin:

Past perfect eigenlijk, geen speling bij mij tussen kast & band. Band werd erop gezet door AD, dus geen idee of dat een uitdaging is maar zou geen problemen mogen geven lijkt me. [afbeelding][afbeelding]

Klopt helemaal haha, idee was er toen al en is weer gaan kriebelen. Speedmaster draag ik nu nog op leer maar van de zomer weer op staal. Ben nog opzoek naar een vervanger voor de 1171 band en de 3861 band is een grote kanshebber. :wink:

1 like

Iemand nog een tip voor een mooie canvas band mét quick release?

Edit, ik bedoel sailcloth.

Daar ben ik toevallig ook naar opzoek! Ik zat zelf naar deze te kijken https://www.watchgecko.com/zuludiver-quick-release-sailcloth-padded-divers-watch-strap?gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrUSkOCnH7FY71M5Ps5OpmBSCOoFQ-zFtSb2hczp9Xi4oC-XbFfqgtMaAli7EALw_wcB

Een van jullie hier ervaring mee?

1 like

Nee daar worden absoluut geen uitspraken over gedaan. En ook om de simpele reden dat het een zeer persoonlijk traject is en elke lek de lol eraf haalt. Voor de release van de ST1 waren er twee werknemers die wat informatie doorspeelden. Deze zijn op staande voet ontslagen door Omega dus het is wel duidelijk dat ze het heel serieus nemen. De MoonSwatch kwam ook uit het niets, dus ze hebben de boodschap wel begrepen.

2 likes

Sneeuw…kort maar krachtig!

35 likes

Staat hem goed! Vind hem wel wat aan de stijve kant, maar na een paar dagen strak om het kussentje in je horlogedoos gaat het prima :wink:

17 likes