Speedmaster only III

Echt mooi de nieuwe, heb hem ook even om gehad, daardoor zit hij continu in m’n hoofd :wink:
Vanwaar de keuze voor de saffier?

1 like

Tja lastig. Minimale verschillen met de hesalite. Denk toch de glasbodem en de polished centerlinks. Verder iets minder bolling in het glas. Maar inderdaad erg mooi horloge en de nieuwe band draagt als de jubilee van Rolex

1 like

2 likes

Niet een hele mooie foto als je het mij vraagt.

1 like

19 likes

Even voorzichtig informeren in het Only topic voor ik een zoekertje plaats:

Iemand aanwezig die er mogelijk aan denkt zijn FOIS van de hand te doen? (de variant zonder bracelet)

8 likes

Gefeliciteerd! En hoe bevalt het? :wink:

Gaaf hoor! Mooie tritium kleur. Dit is een 145.022 toch?

1 like

Ik doe mee!

26 likes

Deze gaat als enige nooit meer weg! :smiling_face_with_three_hearts:

Ik snap je wens… (wel een giga prijsstijging laatste tijd)

Succes met de zoektocht

8 likes

De prijs van een FOIS op chrono rijst de pan uit zie ik nu inderdaad. We zien het wel, wellicht komt er iets voor een “forumprijs” langs :slightly_smiling_face:

Waarom de FOIS als ik vragen mag? De forum prijzen zullen stiekem aan ook wel mee stijgen.

De wijzers van de FOIS vind ik erg mooi.

De speedmaster is voor mij pols wat te fors. De FOIS op leer of Nato kan ik wel hebben. Dat is eigenlijk de hoofdreden.

Daarnaast vind ik het een gaaf model met de klassieke looks en de langere indices en opgelegd logo. Heel fraai.

2 likes

Yes! Op 26 en 27 april is er eindelijk weer een Speedy Tuesday GTG in Biel bij Omega. Er zijn 60 genodigden en ik mag er gelukkig weer bij zijn. Altijd een leuke mix van verzamelaars en liefhebbers. Geen geneuzel over investeringen maar echte liefde voor de horloges (in dit geval vooral de Speedmaster). Zijn er nog meer van dit forum die een uitnodiging hebben gehad?

Foto van 2019 (met daarop 3 forum members):

19 likes

Leuk! Hoe is het je gelukt daarvoor uitgenodigd te worden?

1 like

Het feit dat de pro 42mm is komt door de crownguards. De FOIS is natuurlijk 40mm maar de bezel en dial zijn dezelfde maat, heb ik mij laten vertellen. Tevens is de lug to lug ook gelijk met de 3861. Dus als het enkel om de maat gaat zou ik adviseren om toch ook een speedy pro te passen daar je mijn inziens meer horloge voor je geld krijgt en er een betere beschikbaarheid is.

Ik wil je nergens vanaf praten en vooral doen wat je mooi vindt :+1:t2:

5 likes

Ik heb de speedy pro wel eens mogen passen. Vond ik echt te fors :neutral_face::neutral_face:

Nou ja, we zien het wel. Anders wellicht een reduced. Zwerven er ook wel een paar mooie van rond op HF :ok_hand: Maarja, die missen het mooie handwinder uurwerk :grimacing:

Fratello Watches organiseert dit in samenwerking met Omega. Je kon je een paar dagen lang inschrijven en daaruit volgden 60 uitnodigingen. Dus over anderhalve het vliegtuig pakken naar Zwitserland en dan kunnen we weer genieten van al het moois. Ik zal hier een verslagje schrijven.

15 likes

Have fun !

1 like

Dit valt niet als een 42mm kan ik je vertellen.

11 likes

Mijn speedmaster Reduced. Al 15 jaar vaste waarde. Maar ik wil m inruilen op een full size. Wat vinden jullie?

4 likes