Speedmaster only III

Ook maar weer eens op tropic gezet na al die foto’s

16 likes

Ach loat h’t goan. Waarschijnlijk iemand wie ook de ramen afstruint naar de beste doos😬

De 3861 Silver Snoopy 50th! Ik zal de hierboven vermelde issues ook eens gaan testen. Vooralsnog loopt het echt heel nauwkeurig, ongeveer +1 per dag (1x opwinden per dag). Dus de chrono gaat niet aan als de power reserve bijna leeg is? Dat zal bij deze Snoopy met de animatie op de achterzijde er niet eenvoudiger op worden.

Met mijn 1861 Speedmasters (5 stuks) nooit problemen gehad.

16 likes

Als je de chrono niet gebruikt ga je het probleem niet merken. Ik had het probleem al na minder dan 24, dus halverwege de power reserve.

1 like

Lang leve de eenvoud van de Moonwatch :black_heart: :white_heart:

11 likes

Ik heb mijn 3861 nu paar dagen in dd gaten gehouden en chrono loopt ongeacht zn reserve en tijd loopt dus ook gewoon door er valt niks stil. Ik kon mijn chronograaf veelvuldig gebruiken (meerdere keren ingeschakeld voor paar minuten) zelfs in de laatste 2 uur van zn reserve.

2 likes

Hier ook geen vuiltje aan de lucht.

14 likes

Ok ik ga het checken! Dit is mijn eerste 3861 en ook nog eentje met een Snoopy en wereldbol aan twee assen. Ik zal het morgenmiddag eens checken en dan ook een dag later.

Net die van mij 15 min laten lopen zonder problemen gelukkig, zit ook over de helft van mijn power reserve (gisterochtend vroeg opgewonden)

Denk dat het een toevalstreffer is geweest dat hij echt aan het eind van zijn reserve zat toen die stopte.

De Ed White was niet op voorraad. Dat is toch wel mijn grail. Toen kon ik deze '57 met groene wijzerplaat passen. Nu aan het twijfelen geslagen​:grin::innocent:

26 likes

Gaaf ding hoor! Gewoon doen

1 like

Zo mee eens. Eerlijk voor mij het fijnste horloge ooit

Cheers!

8 likes

Ja hij is echt heel mooi maar om nou als enige speedy een groene '57 te hebben🙃

1 like

Als het deze was wel;
download

2 likes

Die is heel gaaf. Wat ik jammer vind is dat ze de plaat niet volledig groen hebben gemaakt. Die zwarte randen om de klokjes en de wijzerplaat maken dat ik niet volledig enthousiast word.

1 like

Dit ding rockt de pan uit!!

15 likes

:rofl:
Mompelt iets over PloProf.

Het is gewoon n lelijk ding. Speedy moet of oud zijn, of de nieuwste. :nerd_face:

4 likes

De nieuwe band is volledig afgeleid van de “Nixon” band, zoals deze op de gouden Speedmaster zat die aan Nixon cadeau werd gedaan (en geweigerd want te duur geschenk).

Zeer zeker! Maar waarom op een andere band gezet?

Waar was je op bezoek? Zelfs bij de Omega boutiques hebben ze deze nooit op voorraad. Wordt alleen op bestelling geleverd. De band van die 1957 Chrono is overigens bijna indentiek aan de Ed White. Zit alleen wél een verstelbare sluiting op. Mooi ding!

Bij Lepage in Lille. Verkopers kenden geen Ed White :wink:

1 like

Waarom niet?

Heerlijk om af te wisselen. Ik vind dit een top combinatie. Iets meer een toolwatch vibe en iets minder opvallend aan de pols. De originele stalen band en de flatlink met gepolijste links zitten er ook regelmatig op. Soms een sailcloth… hij past ze allemaal.