Speedmaster only III

Cal 321 - the original :wink:
Speedmaster 145.012 uit 1968

30 likes

Dit is ook mijn favoriete combinatie :sunglasses:

1 like

Heel fraai :+1::smiley:

1 like

Deze behoort toch niet tot 1 van de 9?

1 like

Twijfelgeval als ik heel eerlijk ben

Hij is in een mooie conditie, denk dat je er veel mensen blij mee maakt als je die aanbiedt (ik ben zelf niet in de markt voor vintage), kan ook zijn dat je er spijt van krijgt.

2 likes

Natuurlijk! Dit is de standaard nato band die je in de big box speedmaster erbij kreeg. Bij de nieuwe 3861 speedmasters zit dat er helaas niet meer bij.

Dit is de strap bij Omega: https://nato.omegawatches.com/en/nato-straps-031zsz002083

1 like

14 likes

16 likes

Lekker! De laatste met het 321 uurwerk (y). Wel iets van relume werk op de wijzerplaat en de wijzers tonen ook dat deze goed is gebruikt (donker tritium duidt vaak op hogere luchtvochtigheid)?

Volgens mij heb ik ooit gelezen dat een lichtere verkleuring van tritium komt doordat het horloge vaak gedragen is en als tritium donkerder verkleurd is, dat dat dan eerder komt omdat het horloge lang in een kluis heeft gelegen…

Geen idee…maar wat ik wel weet is dat dit een van de mooiere exemplaren is die ik ooit gezien heb.

6 likes

Tsja hier tritium uit 1964 dat al 45 jaar in de kluis ligt :wink:

Het kan ook zijn dat er wat vocht in het horloge zat en dat dit in de kluis niet goed kon luchten. Dan bedoel ik de enorme verkleuring die je soms ziet bij andere vintage horloges. Ik begon erover omdat jouw wijzers een veel meer donkere kleur hebben dan het lichte tritium van de wijzerplaat. Tenzij het een vintage serviceplaat is, maar dan hadden ze de wijzers ook vervangen.

Wat maakt het ook uit, het ziet er inderdaad netjes uit! Heel gaaf!
De tritium markers zien er op deze andere foto’s zeer goed uit! Dus geen relume

Ik zou het zeker niet verkopen! Zo eentje vind je niet snel meer. Zeker niet met zo’n gave kast en lunette.

3 likes

25 likes

Het heeft vijfenhalf jaar hobby gekost, maar eindelijk ben ik zo cool als @Erik11!

Speedy-binkie-BFF’s!

47 likes

Heel dik! Hier een moderne variant.

20 likes

Lekker op de Forstner vandaag maar wil ook eens wat anders. Misschien de President eens proberen. Of veel flappen neertellen voor de nieuwe OEM band.

Andere optie is speedy upgrade naar het nieuwste model maar deze komt uit geboortejaar van mijn zoon en dat houdt me een beetje tegen.

En om nu twee speedies te hebben…. Mijn tweede zoontje is geboren in 2021 dus het kan wel :joy::joy:

Blijft mijn favoriet :+1:t2:

14 likes

Gewoon de US of andere Forstner banden proberen.

Aan de ene kant is het apart dat zodra het om leer, nato, enz gaat alles kan. Maar zodra het om staal gaat sommige alleen OEM willen.

Daarnaast hoort het er ook een beetje bij. Forstner en andere merken werden toen ook al om de speedy heen gegooid.

Terug op de bracelet. Dat monteren en demonteren gaat verbazend makkelijk.

4 likes

Maar hoor wel regelmatig klachten over forstner.
En dan met name t rekgedeelte

1 like

12 likes