Speedmaster only III

Bakkie koffie in de zon.

16 likes

Datum staat verkeerd :scream:

5 likes

Dan heb je hem te lang niet gedragen. :grin:

De lederen nato is binnen. Waar ik voor vreesde is realiteit.
Als je de nato op traditionele manier draagt, ziet het er niet uit. Echt lelijk :

Alle band onderaan de pols is al beter, maar om daar nu €110 voor te betalen. :thinking:

Ik had beter een gewone lederen band gekocht.
Weer wat geleerd.

Komt door die Tudor :heart_eyes:

1 like

De OEM canvas nato gaat net mooi, kan me voorstellen dat leer nog net wat dikker is inderdaad.

2 likes

Ik kan er beter een single pass nato van knippen. Snap niet dat ze die niet als single pass verkopen, zoals je bij Crown & Buckle kan kiezen.
De dikte van dit bandje valt erg mee : 1,5 mm volgens mijn meting, ~1,3 mm volgens Bulang and Sons.

1 like

Wat een verschil! De nieuwe 3681 speedmaster en de oudere. Ik hebben de 1861 twee keer gehad. Een keer op staal en een keer op leder. Maar deze nieuwe band doet het horloge echt anders dragen.

17 likes

Cool zeg!
Die Speedy tuesday speedy’s zijn beiden echt heel gaaf.

Ik heb vandaag ook een Speedy toegevoegd aan de collectie! De Mk40 heeft nu een grote broer:

22 likes

10 likes

Gaaf gefeliciteerd! De nieuwe 3861 Moonwatch is echt een knaller.

Ik heb de nieuwe 321 Ed White naast mijn 1861 Moonwatch gehouden en ik denk niet dat de 1861 zal blijven of dat de nieuwe 3861 erbij komt.

15 likes

Beste mede-speedmaster eigenaren,

Ik heb nu ongeveer een maand de nieuwe sapphire sandwich en ik hoor een hele faint ratel die ik niet echt kan plaatsen. Ik heb de bracelet er al afgehaald en de kroon uitgetrokken om hem te stoppen. Het doet zich vooral voort als ik er mee schud of mn pols van voor naar achteren draai.

Is dit normaal? Heb hiervoor enkel automatische horloges gehad, dus die maken sowieso herrie als je ze schudt. Hij lijkt verder perfect te lopen. (en is dus een maand oud en gloednieuw…)

Hmm ok,

Als ik hem vast in de hand neem en schud, terwijl ik hem bij mijn oor hou, en ook het normale tikken kan horen, hoor ik ook wel iets, maar ik weet niet wat een faint ratel is…

Wanneer hoor je dit? Gewoon bij het dragen of als je het horloge schudt? Beste is even terug naar de AD even dit aangeven. Als een andere 3861 Moonwatch uit de winkel dit ook doet, dan zal het wel zo zijn. Ik heb geen idee wat er zou kunnen ratelen. Alles hoort goed vast te zitten (ook de draaiende onderdelen).

Het is lastig beschrijven. Als ik de veer stopzet (kroon uit), ik klem het horloge vast om een kussentje en hou mn vingers op de bracelet en ik schud dan hoor ik een geluid wat vergelijkbaar is met het getik van het horloge zelf, maar dan iets zachter. Soms is het luider, even afhankelijk van onder welke hoek ik beweeg.

Wellicht paniek om niks, vroeg me gewoon af of bij anderen als je er mee schudt je iets kunt horen. (met kroon uitgetrokken)

@Horloge24 kom er maar in :wink:

2 likes

Het geluid kan door meerdere onderdelen veroorzaakt worden.

Denk zelf dat het uurrad dit kan veroorzaken maar er zijn meer onderdelen die niet onder spanning staan en een geluidje kunnen produceren

1 like

Net geprobeerd en hoor niks.

Gewoon de 1861 kopen, is je horlogemaker ook blij mee🤔

Hoe is dit eigenlijk afgelopen?