Speedmaster only III

Zeker, dit zijn andere straps die ik via hem heb besteld.

:kissing_heart:

13 likes

Lekker hè…

13 likes

Hier mijn Speedmaster ‘Rising Sun’ op twee verschillende Uncle Seiko banden. Welke is het beste?

10 likes

De eerste voor mij persoonlijk.

2 likes

Vandaag op deze band.

6 likes

Absoluut de onderste. Horloge heeft veel te veel klasse voor een volledig gematteerde toolwatch band.

2 likes

Flatlink :ok_hand:t2:

1 like

Onderste, veel meer klasse in combinatie met deze wijzerplaat en bezel

1 like

Duidelijk de bovenste! Volgens mij wordt je nog niet veel wijzer :joy:

1 like

Ik denk toch dat ik de originele band prefereer.

Flatlink is de tweede keuze (als het dan toch moet :wink:)

9 likes

De onderste. Gezien de relatief rustige grijze plaat mag er best een beetje shine tegenover staan.

1 like

Ik heb ook 2 Uncleseiko.com banden. De flatlink maar die heb ik gesloopt tijdens het op maat maken is mijn tool vast komen te zitten in de link. Ik had een te grote pons gebruikt en dit was ook nog de laatste die verwijderbaar was. Nu zit dat met een stukje draad vast maar ik vertrouw het niet. 80 euro weggegooid.

Nu heb ik de speedy op de 1171 die is naar mijn mening ook wat beter de flatlink is wat te licht.
Ik heb er een Omega clasp opgezet. Past perfect.

8 likes

Het zijn echt lekkere banden. Ze passen ook meteen. Je moet ze natuurlijk niet gaan slopen.
De 1171 is wat mij betreft prettiger dan een originele. Beter gemaakt en de end links passen en beschadigen de kast niet.

1 like

Maar de band is bij jou wel echt te smal. Je ziet de pushpins gewoon zitten. Ziet er echt niet uit…Daarnaast oogt de dikte van de band erg dun. Deze twee punten bij elkaar zorgt er voor dat ik mijn bedenkingen heb bij de originaliteit van jouw band…

Zo hoort ie te zitten:

4 likes

Ligt meer aan staat horlogeband. Leer droogt wat uit en krimpt dan wat idd.

1 like

de bovenstaande verschillen over niet aansluitende straps brengt mij op de vraag is 20mm echt 20mm :wink:

1 like

Ook weer even een duit in het zakje :wink:
Sinds lange tijd weer om.

9 likes

Klopt inderdaad, maar oudere (vintage) Speedmaster hebben sowieso een iets wijdere lug width dan 20mm. Ik denk dat het komt door de productie toleranties in die tijd want het staat ook zo afgebeeld in jaren 80 Omega brochures.

1 like

Dat zou best kunnen idd bij vintage Speedmasters. Net de mijne uit eind 2013 opgemeten en de lugs zijn hier 20,04 mm.

1 like