Jazeker, zie dit topic op Omegaforums voor de passing
https://omegaforums.net/threads/3861-new-style-speedmaster-bracelet-fitted-on-1861-case-pictorial.125208/
Ja dat dit past wist ik idd van dit artikel, maar is hij ook al los te bestellen bij de AD?
3 weken geleden gebeld, nog niet te verkrijgen wel de prijzen beschikbaar:
1050,- euro voor de losse band (polished of unpolished centerlinks).
Bron: Omega boutique Hamburg
Stevig aan de prijs, een 50SS bracelet was maar ca. 750.
Band is gewoon te bestellen, over levertijd durf ik zo niks te zeggen.
Ah kijk, zoals ik al zei: 3 weken geleden gebeld. Kan dus in die tussentijd veranderd zijn.
Poeh, dat kon nog wel eens een winnaar zijn. Heb nu al jeuk. Vraag is alleen of het zonder al teveel gekkigheid op mijn Donzé kast uit '82 past…
Nee Ruud (eigenaar) is een goede kennis van me en tevens iemand die de Speedmaster community een warm hart toedraagt (en vice versa). Dus hij heeft soms leuke inside info en lastig te verkrijgen horloges krijg ik ook vaak als eerste te horen. Maar als ik er niks aan heb dan deel ik het graag hier.
Hmm apart, want omega gaf zelf aan dat de band 1050 kost in Duitsland. Zelfs de 3861 sapphire sandwich is goedkoper in Duitsland dan hier.
Ik denk dat 700 euro voor deze band dan een mooie deal zou zijn (mocht dit waar zijn)
Geen idee maar het past iig op een 1861 kast. Dus wellicht kan je het proberen met een band van de vorige generatie? Als dat op jouw horloge past, past ook de 3861
700 hoog, rond de 780 euro. Maar dat komt uit het Omega systeem dus ik denk dat de Omega boutique een verkeerde prijs heeft doorgeven of verkeerd product heeft opgezocht
Laten wij het hopen voor de gene die deze band zou willen aanschaffen!
Inderdaad! Beter bij een AD langslopen. Alhoewel een kennis bij een Omega boutique in Atlanta ook een prijs rond de 700 doorgaf. Dus geen idee waarom die 1000+ vandaan komt.
Zou best kunnen kloppen en die prijs is vergelijkbaar met andere banden maar vooralsnog zou ik daar niet vanuit gaan.
Kijk maar naar de inkoopprijs en adviesprijs daar zit bij deze band bijna niks tussen, wat natuurlijk niet klopt want er moet nog btw bij op en wat marge voor de juwelier.
Dus of de inkoopprijs klopt niet of de adviesprijs niet.
Ik zou in eerste instantie uitgaan van de inkoopprijs totdat Omega anders aangeeft.
Als je uitgaat van de adviesprijs en de inkoop is bijna even hoog dan schiet je er zelf bij in.