Koffietijd voorbij! Prettig (lang) weekend!
Euh? De prijzen in het Omega systeem zijn de advies verkoopprijzen (dacht ik). En dat hebben ook meerdere mensen betaald bij verschillende AD’s. Marges zijn een stuk lager idd maar daar zit het verdienmodel van een AD niet in. Het is meer service.
Je kunt zelf instellen welke prijzen je wilt zien, inkoop, advies of allebei.
Kan natuurlijk niet dat inkoop excl btw en advies incl btw bijna hetzelfde bedrag is dus er klopt gewoon iets niet, geef dat maar door aan de juwelier dan zal die het zien.
Ja dat vermoeden had ik al, maar ik krijg soms screenshots door en daar zet deze AD echt niet de inkoopprijs bij . Ik weet wel dat sommige AD’s nog een schepje bovenop de adviesverkoopprijs van onderdelen gooien. En dit begrijp ik ook wel, want soms komen mensen niet eens opdagen en dan zit je met dat onderdeel. Retourneren gaat bijna niet meer.
Maar goed, wellicht kan jij het opzoeken? Retail TVA inclusief BTW 774,21 euro?
Bij gassan is het gewoon aanbetalen en dan pas wat speciaals bestellen! En snap ik ook wel en geeft toch niks ook.
De adviesprijs die je daar hebt, 774,21 euro staat inderdaad op de Omega site.
Maar bij deze specifieke band klopt de verhouding inkoop en adviesprijs niet.
Mogelijk dat de inkoopprijs fout in het systeem staat maar maar vooralsnog durf ik daar geen uitspraak over te doen.
Het prijs verschil dat de andere dealer 1050 euro heeft genoemd zal dus zijn omdat die van de inkoopprijs is uitgegaan.
Maar uitgaande dat de Apollo 11 50th band begin vorig jaar nog 680 euro (retail) was, lijkt het mij sterk dat de 3861 Moonwatch band meer dan die 774 euro zou moeten kosten. Het blijft natuurlijk Omega, dus je bent er nooit zeker van. Maar ik vind 774 euro al aardig fors.
Ik ook. 1050 ga ik niet betalen. 774 wil ik nog over nadenken.
Die Apollo band is nu net iets over de 700 euro.
Je zou best gelijk kunnen hoor hebben wat betreft die 774 euro voor de nieuwe band.
Over de 1000 euro zou ook een hele flinke prijs verhoging zijn als je het vergelijkt met de oude Speedmaster band.
Maar verbaas je niet hoor! Zo zijn de prijzen van kunststof glaasjes afgelopen 5 jaar met ruim 400% verhoogt zonder enige vermelding.
Één van de mooiste moderne banden die er dit moment te krijgen is! Heel mooi gemaakt. Jammer van geen “on the fly” microafstelling maar dan was de sluiting dik en lelijk geworden. Toppertje
Ik vind de ultraman samen met de “kuifje raket” als nummer 2 echt de mooiste speedy’s van de laatste tijd.
Jammer dat ze zo duur zijn voor mijn bescheiden loontje. Maar ik ben heel blij dat ik mijn eigen Speedy met de big box na 3 jaar sparen heb kunnen kopen. Dat maakt hem voor mij heel speciaal. Was ook een enorme beproeving om van het gespaarde geld af te blijven . Er kwamen zoooo veel mooie horloges langs die ik allemaal heb laten gaan voor die ene mooie Omega speedmaster professional moonwatch!
Heel gaaf dat je ‘m na zo lang sparen hebt kunnen kopen! Wat mij betreft het enige echte horloge icoon, omdat het nog zo dicht bij het origineel ligt en al zo lang ononderbroken in productie is.
Ja heel gaaf dat je zo lang en goed gespaard hebt. Het lijkt hier op het HF dat geld aan de bomen groeit en iedereen zo maar een (duur) horloge kan kopen. Ik spaar er ook lang vóór… kijken, kijken, twijfel, twijfel… enz enz!! Geniet van deze heerlijke klok en draag hem in gezondheid!
Ja de voorpret was minstens net zo leuk, alle filmpjes op YT kijken, hier op het forum veel lezen gewoon fantastisch mooi.
Nu genieten! En foto’s maken er was maar 1 model dat ik graag wou en dat was de versie met de big box en nieuw. Nieuw was hij zo goed als. Degene waar ik hem van kocht had hem bijna nooit gedragen. En de big box vond ik gewoon stoer, met al die hokjes en gadgets
Vorige week de nieuwe speedy kunnen passen.
Eerste indruk:
Band is dun en voelt vintage aan. Sluiting is mooi, maar erg klein. Taper is wel mooier bij het nieuwe model. Stepped subials mooi, maar valt amper op.
Prijs is wel erg stevig, al is uurwerk natuurlijk top.
Iemand hier al in bezit?