Speedmaster only III

De link met het meteoriet is ook heel toepasselijk voor de Speedy. Gave looks met een leuk verhaal.

1 like

100% Ben een sucker voor groen.

9 likes

Duidelijk het groentje hier :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Kijk dit is pas een echte fan, foto van FB!

Fijne zondag!

30 likes

21 likes

Pfff, aan dat Lego model kom je niet zo makkelijk

Hoezo? Lego is populair op dit moment dus vaak uitverkocht, maar is gewoon in productie. En een lego model blijft gemiddeld zo’n 2 jaar in productie. Hij is op dit moment gewoon op voorraad bij lego.nl

1 like

Haha jullie denken dat dit van de “baas” überhaupt ik huis komt. Ik weet al wat ze zegt… dit is kinderspeelgoed en jij bent geen kind meer. Doe normaal… haha

1 like

Hahaha, mijn mancave staat er vol mee.

11 likes

Hah vrijheid blijheid toch! En als je een man cave hebt… tja dan heeft ze er niks over te zeggen!!

1 like

Ik zou het ook de woonkamer ook niet in krijgen en ook niet willen, in iedergeval niet in deze hoeveelheden. Maar het leven is te kort om je niet te vermaken en je te serieus te gedragen.

4 likes

De nieuwe 3861 Moonwatch is wel echt helemaal af zeg! Helemaal met die stalen band

Vandaag wat stalen banden op de Modsukoshi geprobeerd, maar ik kom vreemd genoeg toch terug bij de 1498 band uit. Ik vond de 1958 band (die op de laatste generatie 1861 Moonwatch zat) echt helemaal niks, maar deze is echt perfect. En volgens mij ook correct met de echte Mitsukoshi.

16 likes

Hierbij nog wat foto’s van de 1498 (deze is 21 jaar oud) en de 1958 (van de laatste generatie 1861 Moonwatch). Ik heb altijd een “haat-liefde-relatie” met de 1958 band gehad. Het ziet er op afstand goed uit, maar zit helaas op mijn pols (18,5cm) voor geen meter en heeft veel te dikke schakels ten opzichte van de lugs (vanaf zijkant gezien). De 1958 is een evolutie van de 1499 band die als eerste met deze “looks” kwam. Daarna kwamen de 1498, 1998 en de 1958, als ik er niet eentje vergeet. Ik had al langer de 1498 op het oog omdat deze van 20mm naar 16mm afloopt. Bij de 1958 is dit 18mm. Wat ik niet wist is dat de 1498 ook kortere én dunnere schakels heeft. Het maakt dat deze 1498 band veel beter om de pols zit dan de 1958. De treksluiting is dat weer wat knullig, maar niet echt een issue. Het is geen rammelband :wink:

Sorry voor de slechte kwaliteit foto’s, ik maak dit soort foto’s vaak voor het eigen archief.

8 likes

21 likes

Woow super mooi horloge met die witte plaat.
De nummers van de banden zeggen me persoonlijk niks.
Ik ben voor de matte band gegaan volgens mij hoort die op de hesalite versie.
De band met de glimmende delen op de saffier versie maar vond dit leuker.

1 like

Ton sur ton

12 likes

GIF image

1 like

:sweat_smile:

9 likes

De Speedmaster-lijn in een notendop. :wink: Mijn vorige was een '99 30th Anniversary. 9999 stuks. Is daarom jarenlang weggelachen door iedereen.

Had ik 'm nog maar, prijzen stijgen onverbiddelijk…

3 likes

Het is natuurlijk een zeer groot aantal maar voor mij betekent “limited edition” niets meer dan dat het een eenmalige oplage is. Dus wordt niet nog een keer gemaakt. Het aantal maakt dan niet uit. Voor een zeer laag getal is “rare edition” ofzo een betere benaming :sweat_smile:.

Het enige wat mij stoort is dat sommige limited editions wel heel erg op elkaar lijken. Wat ze met de Tokyo 2020 hebben gedaan is echt tenenkrommend haha. Alleen de Rising Sun en die “groene” zijn origineel.