Speedmaster only III

19 likes

12 likes

Deze mag wellicht vertrekken …

20 likes

16 likes

Heerlijk band de Forrester flatlink, perfekt aan te passen aan iedere maat pols. De 1958 is net te strak of veel te ruim, wat ik erg jammer vind want ik vind hem erg mooi. De Forrester bezit ook 3 links met veren die kunnen uitzetten op warme dagen net als de oude speedmaster banden dat hadden.

7 likes

Ziet er goed uit.

Ik heb er afgelopen vrijdag ook een besteld, kan niet wachten tot hij binnen is en op mijn speedy zit.

1 like

Iemand toevallig hier met de nieuwe 3861 sapphire? Ben erg benieuwd hoe 'ie bevalt!

Paar dagen wachten…

1 like

Het is idd een fijne band. Helaas is bij mijn 1 van die verende schakels kapot gegaan. Heb contact opgenomen met Forstner en kreeg meteen een nieuwe opgestuurd. Erg goede service.

Verschil tussen deze banden is dat mijn eerste schroeven aan beide kanten heeft en mijn tweede heeft dat alleen aan één kant. Ze hebben dus toch wel een bepaalde update gedaan in latere versies.

1 like

15 likes

Vraagje, wat is een marktconforme prijs voor dit model? Prijzen op chrono24 zijn best gestegen de laatste jaren.

12 likes

Nul!
Gewoon houden :grin::+1:

En anders Chrono24 min 10 tot 15%?

3 likes

Haha dat zou eigenlijk wel moeten hè.
Twijfel een beetje, wat budget vrij maken voor iets anders…

1 like

@Voetsie (drie posts boven jouw bericht voor de foto)

Niks doen waar je spijt van krijgt he! Altijd eerst dat andere kopen en dan pas beslissen :wink:
Chrono24 minus 1000 euro is vaak wel representatief voor forums.

Dit dus eigenlijk haha.

4 likes

De mijne is wel de hesalite versie, niet sapphire. Maar ben er zeer content mee voor m’n eerste Speedy! Iets slankere dimensies en modernere techniek maar toch de romantiek van de vintage look and feel. Vooral die band doet 'm goed. Zeker een aanrader om die bij een AD een keertje te ‘bepotelen’ mocht je nieuwsgierig zijn :wink:

2 likes

Spijt komt altijd na de zonde :smile:
Ik ga er nog eens een paar nachtjes over slapen.

1 like

Waar bestellen jullie springbars voor de Speedmaster? En zijn er “originele” springsbars?

Gewoon bij de AD:
20mm
068ST2207 voor bracelet
068ST2208 voor straps en NATO

Ca. 3 tot 4 euro per stuk

3 likes

Terug op leer

8 likes

Ik vind het wel wat, dat polished/brushed. Draag nu mijn moderne 1171/633, en die heeft ook gewoon het afstelprobleem van net even aan de krappe kant, of zwieberdezwap “all over the wrist”. Enige dingetje is dat het aftermarket is - maar er staat heel eerlijk een eigen logo op, dus hommage i.p.v. fake. :wink:

1 like