Speedmaster only III

6 likes

:thinking: ik heb op m’n OEM 1171 wel 5 of 6 verstelgaatjes. Jij niet?

1 like

Ik heb er 8! Maar de pest met al die bandenmakers, is dat ze de gaatjes niet gewoon een halve/driekwart mm. dichter bij elkaar zetten. Dan behoud je zonder meer de sterkte van de gesp, en krijg je 'm altijd goed. Bovendien kun je dan nog eens een gaatje ruimer zetten als het heel warm is. Als ik dat bij de mijne doe, is-ie voor mij nog steeds net te ruim. Maar iedereen is anders w.b. het iets dikker worden van je pols bij warm weer denk ik.

Ik kijk nog even wat plaatjes van die Forstner. Polished/brushed voegt ook visueel iets toe aan de 1171, die ik wel ook ga blijven dragen.

1 like

Nee ik merk dat het bij jou wat spitser komt :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

2 likes

Op mijn smalle polsen merk je een klein verschil in bandlengte relatief sneller. :man_shrugging:

1 like

Ik heb ook niet zulke brede polsen hoor, misschien heb ik geluk met hoe ik uit kom. :innocent:

2 likes

Ja maar ik heb daar geen probleem mee om een omega clasp op te doen. als je een leer bandje koopt zet je daar toch ook een omega gesp aan.
Is voor mij hetzelfde :grin:

2 likes

Poli/brush Forstner besteld! :grin: Zijn ook geen bedragen waar je eens een weekje over moet nadenken. Zullen enkele import-tientjes bijkomen, maar dan nog.

2 likes

Terug op de 1171! :sunglasses:

12 likes

Ik heb niks bij hoeven te betalen dus :crossed_fingers:

1 like

Nu op een mooie hirsch, ik vind de “echte” omega strap gewoon crimineel duur, zeker als je er de clasp of
V-sluiting of hoe dat ding heet erbij koopt ben je zo 600 euro kwijt.

9 likes

Misschien een domme vraag maar here we go:
Zou de band van een 3861 passen op een 1861?

1 like

Loop een beetje te klootviolen met mijn Speedy, telefoon en waxinelichtjes.

9 likes

Pas op dat het plexi niet smelt.

3 likes

Kan wel wat hebben hoor, zolang je hem niet tegen een halogeenspotje aanhoudt om de lume op te stoken gaat het wel goed :sweat_smile:

2 likes

Dit klinkt als een ervaring die je ooit gehad hebt?
Kom maar op met dat goede verhaal :joy:

1 like

Dat is aan degene die het heeft meegemaakt om te vertellen, ik was slecht toeschouwer :rofl:

1 like

Lijkt er wel op:

https://omegaforums.net/threads/3861-band-on-rising-sun.131846/

1 like

Bijna klaar…

7 likes

Heb je er wéér 1?:joy::+1: