Wat is hier gebeurd?
Hopelijk alles ok met iedereen
Gefeliciteerd, prachtig horloge!
Dank je
Erg blij mee en deze zal ervoor zorgen dat de JLC Polaris weer gaat vertrekken…
Dat is wel jammer, toch ook wel een gaaf en bijzonder ding
Eens maar voor mij winst de Speedmaster het toch en dat was echt een out of the blue aankoop gisteren maar naast elkaar heeft voor mij de Speedmaster iets meer beleving en daarboven op een stalen band
Dat snap ik. Ik zou denk ik dezelfde keuze hebben gemaakt😬
Erg mooi hoor congrats
Dank je en erg blij mee inderdaad
Ik vind de band gestileerder tov het vorige model maar hij oogt wel een stuk smaller mijns inziens.
Nice Sil,en helemaal verliefd zie ik!
Heel mooi.
Zie jou ook overal voorbij komen met mooie klokken! Ga zo door zou ik zeggen! Ik geniet ervan!
In het wit toch wel echt lekker hoor!
Hele mooie foto!
Ok laat de meningen maar komen.
Ik heb een speedy 1861, bewust voor gekozen om geen 3861 te nemen. Met de speedy zelf ben ik heel blij, maar met de band niet. Die fixed end links.
Nu heb ik al een Forstner flat link geprobeerd, maar die vond ik niet zo. Te dun, en de rekkende schakels zat wel erg veel rek op. En ergens vond ik het verschil in afwerking tussen het horloge en de band wel erg groot. Nette band, maar kan toch niet tippen aan het afwerkingsniveau van OEM.
Dus nu zit ik te twijfelen. Tussen een US1450, een US1479, of een omega 3861 band.
Nadeel van een OEM 3861 band is dat de end links wel passen, maar niet helemaal zitten zoals ze moeten zitten. En het gebrek aan fijn afstelling op de band. Verder is het voordeel de premium afwerking.
Bij de US ben ik bang dat je toch het verschil gaat zien in afwerking tussen het horloge zelf en de band. Ik hoor veel goeds over de banden maar dat hoorde ik over Forstner ook. Het voordeel is wel dat de endlinks passen en dat de clasp veel meer fijnafstelling opties heeft.
Ik zit dus te twijfelen aan aan de ene kant:
- OEM premium afwerking met net niet goed aansluitende endlinks en weinig fijnafstelling.
- Of US met passende endlinks en goede fijnafstelling, maar met de kans dat ik de afwerking net niet geweldig vind.
Dus wat weegt zwaarder afwerking of endlinks.
Punt is ook dat een OEM band duur is, maar ik met het kopen van de Forstner en straks misschien de US bijna net zo goed in een keer OEM had kunnen gaan. Tuurlijk heb ik de Forstner weer doorverkocht, maar toch.
Voor mensen die hameren op dat ik maar een 3861 had moeten kopen, jammer maar ik heb om speciale redenen de 1861 gekocht.
Zijn er hier al mensen die een 3861 op hun 1861 hebben gepast?