Speedmaster only III

Dit is de 1171/633 band die ik heerlijk vind, soms gewoon behoefte aan ouderwets gerammel :grinning_face_with_smiling_eyes:

10 likes

Past perfect eigenlijk, geen speling bij mij tussen kast & band.

Band werd erop gezet door AD, dus geen idee of dat een uitdaging is maar zou geen problemen mogen geven lijkt me.

12 likes

Heb nu al een paar keer gehad dat de 1171 is los geschoten bij de clasp… wat erin heeft geresulteerd dat de Speedmaster op de grond is gevallen… (gelukkig wel op de mat). Om die reden durf ik het niet meer aan om de Speedmaster op de 1171 te dragen :sob:

1 like

Ziet er strak uit! Bij welke AD heb je dit laten doen? @Watchstick_81 toevallig al ervaring met de 3861 band op andere Speedmasters?

Das wel echt balen! Nou is deze band natuurlijk qua ontwerp een aantal jaartjes ouder dan de moderne banden, maar hij moet natuurlijk wel gewoon vast blijven zitten. Lijkt erop dat jij een maandagmorgen exemplaar hebt.

Ik geniet er nog steeds met volle teugen van, maar vind het ook wel lekker om soms over te stappen op de US1450.

1 like

Dat is zeker waar, ik hou van de vintage looks en het gerammel, maar niet als die loslaat. Zie onderstaande foto’s, heb geprobeerd de boosdoener vast te leggen (eerste foto vast, tweede foto los). Het lijkt erop alsof ie er niet meer goed omheen klempt… is hier iets aan te doen? Even langs AD om te vragen of die het iets om kan buigen?

2 likes

Hopelijk kan iemand hier er iets zinnigs over zeggen, als het om techniek gaat moet je mij negeren…

2 likes

8 likes

Kan in 30 seconden opgelost worden.

Vertel!

Push pin er uit. Passend pinnetje (spijkertje) zelfde dikte als push pin door de beide oogjes. Met tangetje voorzichtig aanknijpen.
Band weer monteren.

4 likes

Nee ik heb mij er nog niet echt in verdiept. Ik wacht nog op de band met micro afstelling wat volgens RJ nog wel even gaat duren (ze geven geen info bij Omega aan hem). Het lijkt ook erg veel op mijn 1479 band dus ik sta nog niet te springen om het te halen.

Als het overigens op een ST1 past, dan zal het op iedere 1861 Speedmaster passen.

Dit had ik ook bij mijn 1171. Durfde hem niet meer te dragen en voor dat geld direct weer verpatst.

Fostner flatlink is beter

2 likes

Al eerder naar iemand anders gezegd: als je de nieuwe 3861 wil passen mag dat. weet niet waar je zit in t land!

Er gaat dus blijkbaar niks boven ouwe school je moeder?


En goede band is goud waard. Met Omega flimsy 1171/1 is niks mis, mits old skool en geen 1171 wat een schamele kopij is van letterlijk een 1171/1 en niet van de 1171. Wat men vaak denkt.
Tel de gaatjes maar. En doe je huiswerk.

4 likes

Maar goed, resumé. Als het om banden gaat zal ik altijd naar @Watchstick_81 verwijzen.
Die heeft aangaande Omega veel meer in zijn handjes gehad.
Cheers.

Ergo, mijn Speedy is te koop.
Doei!

1 like

info

1 like

Word iedereen beter van. HF voor de winst.

En verkoop geen rommel. Voorwaar.

1 like