Man wat lekker dit. Niet normaal!
Was je al vóór acht uur wakker?
Gefeliciteerd! Ik zoek er nog een.
Zie nu voor het eerst dat de bezel gelumed.
Ja dat maakt het horloge wel heel bijzonder. Is ook de enige met een lollipop hand die dit lume spektakel laat zien. De 45th Snoopy heeft ook een luminous bezel en wat opvolgers. Jammer genoeg de 50th Snoopy niet maar de emaille inzet is ook bijzonder (met een patent).
Een Poolse kennis verkoopt zijn Silver Snoopy 50th voor rond de 16K. Als iemand interesse heeft, kan ik het lijntje uitzetten.
Ook goedemorgen !
Ik zoek nog een mooie 1171 / 633 band voor mijn Speedmaster en ik dacht dat er hier nog ergens een nieuwe/service band (over) was ?
Is het geen 1171 met de “verkeerde” endlinks? Je kan nog steeds 633’s krijgen bij Omega dacht ik.
Dank !!
Maar die op mijn foto is een totaal andere band die er tijdelijk op zit. 633 is toch standaard voor de 145.022 kast ?
Dat ligt aan het jaartal/model. Heel vroege 145.022’s hadden de 1039/516 band, daarna kwam de 1116/575 (vrij zeldzaam), 1171/633 (meest gangbaar), 1175/640 (minder gangbaar) en eind jaren '80 zat het ook op de 1447/805 (heel zeldzaam) en de “holy grail” 1450/808 (iets minder zeldzaam).
Ik zou dan altijd gaan voor een 1450 band. Helaas erg duur, maar wel heel mooi.
En een 1175 flat link band is ook mooi. Deze heb ik nog een tijdje op de Ultraman gehad. Ongeveer net zo duur als een 1171. Vreemd genoeg zijn de 640 endlinks juist wel een stuk duurder. Als je een 1175 van JB champion (met Omega logo) op de kop kan tikken, zijn ze vaak nog heel betaalbaar omdat ze vrij onbekend en onbemind zijn. Ziet er verder exact hetzelfde uit. Deze werden in de jaren '80 gemaakt voor de VS markt.
Wat heb jij toch een goede info elke keer
Dank je! Dat maakt de hobby ook leuk. En ook handig om de kennis een beetje op peil te houden. Na een paar drukke werkweken zit het geheugen al snel vol met andere dingen haha.
Gelukkig ook tijdens werk tijd voor onzin foto’s te maken
Dank !
Ik heb de 1171 band al gevonden via HF , fijn forum en ik vind de “president” stijl de mooiste, maar de modernere solide banden te zwaar dragen. Ik vind een rammelband wel passen bij 1969 -1974 Speedies.
En de prijzen van de 1450 band zijn gekkenwerk met 1200 - 1400 euro …
Rammelband hoort er zeker bij! De nieuwste flatlink en Nixon banden van Omega zijn zeker niet zwaar. Heel mooi gedaan, maar er hoort inderdaad een vintage band op een vintage Speedmaster imho, dus die 1171 is top. Ziet er ook heel mooi uit.
De meeste 1450’s in goede staat zijn rond de 1500 euro en hoger. Wat mij betreft het wel waard omdat het meer solide aanvoelt (alles solid) en toch echt vintage. Duurde wel een paar jaar voordat ik dat geld op tafel durfde te leggen haha. Belangrijk is dat de zeer speciale quick release springbar in de sluiting aanwezig is en dat het de juiste lengte heeft (setje van 4 links kost je al 400+ euro). Anders is het inderdaad een stuk goedkoper