Speedmaster only IV

Continuing the discussion from Speedmaster only III.

Previous discussions:

1 like

NWA! De Omega Speedmaster 57 Replica.

Dit jaar voor het eerst gezien bij de Fratello mini GTG en er klikte iets. De CK2915 looks zonder faux patina of faux tritium en een moderne Speedmaster kast. Lekker quirky! Ik heb sindsdien voorzicht rondgekeken tot er afgelopen maandag opeens eentje op Chrono24 werd gezet. Redelijk volledig en in een mooie staat. Besteld en vandaag binnen gekomen! Het lijkt amper gepolijst te zijn en in een bijzonder goede staat voor een 24 jaar oud horloge. De gravure in de sluiting is nog haarscherp, dus hooguit één of twee keer geborsteld. Deze komt uit 1998, het jaar dat de “replica” op de markt kwam, nadat het in 1997 onderdeel uitmaakte van de Omega Mission Box (toen met een ander achterdeksel). Nooit echt een groot succes geweest, heeft 6 jaar in de catalogus gestaan en volgens Robert-Jan Broer zijn er een paar duizend van verkocht, vergelijkbaar met de TinTin.

Dit zijn foto’s van de verkoper. Zo mooi maak ik ze niet haha.

45 likes

Goede vondst, veel gelijkenis met de canopus gold 321 voor een fractie van de prijs.

3 likes

Mooie speedy! Gefeliciteerd met deze NA.

Inderdaad! Haha, wellicht heeft dat ook nog bijgedragen aan de beslissing. Ik moet zeggen dat de “replica” het wel wint met het leesbaarheid. Ik vond de Canopus 321 wel erg mat. Maar ik zou 'm niet uit mijn horlogedoos schoppen hoor :wink:


Thanks!

3 likes

Gefeliciteerd, mooie aanwinst!

24 Jaar oud? Het lijken wel foto’s uit een originele catalogus…

2 likes

Een foto met de flat link band van de A11 op de Relaunch gemonteerd en je ziet bijna het verschil niet.

Dank je! Wel foto’s met een Italiaans schoonheidsfiltertje heb ik gemerkt :wink:
Hij ziet er iets meer gebruikt uit dan op de foto’s. Kan ook door het softe licht komen natuurlijk.

Geen slecht idee! Ik ga dat binnenkort eens proberen!

2 likes

9 likes

13 likes

Proficiat! Mooie foto’s ook van de verkopende Italiaan. Nu nog snel wat foto’s van de pols, dat blijft toch het mooiste voor de mede forummers :wink:

1 like

Gaaf ding! :+1::+1:

1 like

:smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Yes! Ik moet de band nog resizen, was op de volledige lengte dus daar moet ik met dit systeem even goed voor gaan zitten.

Thanks!

Na wat kleine krasjes op het glas toch maar voor het eerst Polywatch geprobeerd. En voilĂ ! Werkt super! Sexy plexi weer netjes :sunglasses:

23 likes

Ik wrijf mijn horloge even zachtjes op na een dag dragen. Hoor ik iets op de vloer vallen.

:face_with_raised_eyebrow:

Komt de bovenste pusher er gewoon af. Wat is dit voor onzin zeg… …ding is ruim 2 jaar oud. Vanavond maar de boel openen, werkje er uit, en de boel weer van binnenuit vastschroeven; MET Loctite, en de andere meteen ook checken.

Giga mazzel dat dit thuis gebeurt en ik niet opeens zie dat-ie weg is.

Het is me wel het maandagochtendexemplaar ook hoor. :disappointed:

Is zo te zien echt alleen losgekomen en niet afgebroken.

9 likes

Heb je de band ooit wel eens gewassen?
Als mijn vrouw dit zou zien…:thinking::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

De hele week al om, heerlijk horloge uit begin 2000

11 likes

Ah ja! Ik zie het nu ook :slight_smile: op de foto ziet t er wel heel ernstig uit… In t echt valt t wel mee hoor… Heb m wel meteen gereinigd

3 likes

Meteen maar aangepakt. :muscle:

Tijd voor :beer:

68 likes