Speedmaster only VII (Deel 7)

De discussie wordt voortgezet vanaf Speedmaster only VII - 4076 van Neyra.

Eerdere discussies:

Dan ook maar even in het nieuwe deel, mijn geliefde 3590.50 uit 1989/1990 (Omega, waar blijft de terugkeer van de Archives?)

20 likes

17 likes

Goeie foto!

1 like

Hij blijft geweldig deze ultieme classic.

Dit :point_up:

2 likes

18 likes

Oprechte vraag: Wat voegt dit voor jullie toe? Het stuk van Watchfid is ook redelijk kritisch, link. Horloges en onderdelen worden niet op echtheid gecontroleerd en volgens mij hebben jullie er genoeg in het handje gehad om dat zelf goed te doen. De bracelet wordt soms de ref van gegeven, soms slechts alleen het materiaal (steel).

Productiejaar is vrij redelijk te herleiden d.m.v. serienummer.

Herkomst/ dealer is wellicht interessant?

3 likes

Definitieve bevestiging van productiedatum. En land van levering (zou ik bv. erg leuk vinden voor m’n Holzer = Zuid Amerika). Het maakt de set compleet. Ook in combinatie met de landcode van een garantieboekje bijvoorbeeld gewoon erg leuk om te hebben :smile:

Als je Ilovemyspeedmaster.com bedoelt voor het herleiden o.b.v. serienummer. Dat gebeurt door het vergelijken met een database van Omega extracts. Want een tabel van serienummers zoals op Bob’s Watches bijvoorbeeld klopt niet veel van en zit er vaak jaren naast.

4 likes

Glad you like! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jij weet het! Die van jou is zo mogelijk nog mooier!

Dit dus @Pjotr Al is het maar dat ik weet welk productiejaar het heeft. Ilovemyspeedmaster geeft slechts een indicatie.

2 likes

:ok_hand: heel gaaf

1 like

9 likes

8 likes