Speedmaster only IV

Heel tof om te zien, los van de aanleiding natuurlijk 🫣
Stiekem wel een beetje jaloers op je kunde en geduld. Sinds kort volg ik een paar hobbyisten van horlogemakers op YouTube, blijft mooi om te zien :+1:

3 likes

En dat ging dan naar de maan destijds… :slight_smile:

2 likes

Ik snap het ook niet echt… :smirk: :slightly_smiling_face: …in de periode dat ik hem kocht waren er wel veel QC-issues. Maar ik vraag me af of dit inmiddels beter is… Heb wel meer zelf verbeterd/gefixt aan het horloge, zelfs in de garantie. Alles liever dan dat-ie naar Swatch terug gaat.

2 likes

Toch kwalijk… Bij n product dat zo veel geld moet kosten mag je toch tenminste goede kwaliteit verwachten… Ik heb overigens zelf t probleem met mijn speedmaster dat ie ongeveer 10-15 seconden per dag voor loopt… op zich binnen de marge voor mechanische horloges maar toch stoor ik me er soms aan… Volgens de juwelier zou ik me echter pas zorgen moeten maken als ie achter gaat lopen :upside_down_face: hij kwam met een verhaal dat bij nieuwe horloges de veer altijd wat te strak zou staan zodat ie in de loop van de tijd steeds beter gaat lopen… Klinkt als n zwamverhaal (en bovendien is de mijne al van 2005)… maar ach… Wat weet ik er nou van… Iemand dezelfde ervaringen met zijn horloge? Overigens heb ik nogal wat mensen gesproken die is Breitling en Rolex droegen met dezelfde ervaring (loopt wat achter of voor)…

1 like

Ik heb al teveel dure (nou ja, wat is duur - tot plm. 15K handelswaarde) horloges geserviced om redelijk gedesillusioneerd te zijn. We worden echt allemaal belazerd hoor. Voor mij is elk horloge een hoopje messing, staal, plastic en/of saffier; de verkoopwaarde is voor een groot deel windhandel.

Een horloge uit 2005 moet inmiddels al wel een keer een goede onderhoudsbeurt hebben gehad, anders is het voorlopen mogelijk deel van het gebrek aan aandacht.

Van dat soort banden en alle meuk er tussen word ik ook nooit blij. Zijn vaak dameshorloges trouwens, die zijn doorgaans de ergste. :mask:

2 likes

Ja ik zou m ook eens moeten laten servicen… duurt alleen 8 weken begreep ik…

1 like

We hebben een behoorlijk actief forumlid die Omega-gecertificeerd is. Ik PB je even. :+1:

3 likes

Dat kun je wel stellen! Of wist Omega dat je wel van een uitdaging houdt en de kennis in huis hebt? :nerd_face::wink:

Mooi opgelost! Ik dacht dat je ‘m al langer had dan 2 jaar.

2 likes

21 likes

Mooi! Ook nog gehad naast de speedy pro

1 like

10 likes

Speedmaster Mk 4 1973
Den Hool single malt 2011

Gaat fijn samen

2 likes

10 likes

9 likes

16 likes

Weer wat kleur met deze zomer :sunny: knaller!

13 likes

Happy Speedytuesday :blue_heart:

21 likes

17 likes

Deze mocht ik een tijdje geleden even passen:

23 likes

11 likes