Speedmaster only IV

Nee dit klopt, je gebruikt 19mm of 18mm voor bracelets, omdat je de springbars anders niet volledig ingedrukt krijgt bij het monteren van endlinks aan de kast.

20mm werkt wel met nato strap en wat lossere straps van leer etc. Volgens mij zitten er ook twee soorten springbars in de moderne set; of in ieder geval in de big box 1861.

Je krijgt sowieso een andere referentie Omega springbars mee bij een bracelet dan bij een bandje.

3 likes

Dank! Ik heb de huidige versie speedmaster, welke niet in een big box en/of met verschillende straps komt. Er zitten, voor zover ik gevonden heb, ook geen extra springbars bij.

Kan ik gewoon standaard springbars gebruiken? Of is er nog iets bijzonders aan de Omega springbars? Dikkere punt oid?

1 like

Ik zou de 068ST2207 voor bracelet bestellen en 2208 voor nato en leer, laatst besteld bij pertijs was bij elkaar 30 euro kwijt voor 10 stuks

2207 = 22.428 mm
2208 = 23.317 mm

4 likes

Gewoon proberen. Ik weet na alle jaren nog steeds niet hoe je een springbar moet opmeten. Volledig ingedrukt? De lengte tot aan de kraag? Ze gebruiken kortere springbars omdat je anders echt niet de stalen band erop krijgt. Dus gewoon een poging wagen en een bandje blijft ook wel goed met 19mm springbars zitten.

3 likes

Dit is het omega ref nummer? Ik ga wel even online zoeken in dat geval. Dank!

Ik lees wat er op het pakje/zakje staat :man_shrugging: Ik heb ze allemaal in twee bakjes zitten, met een papiertje erbij welke maat in welk vakje zit. Als die bakjes ooit omvallen heb ik geen idee meer :joy:

2 likes

Of anders gewoon via @floris155 of @horloge24 bestellen en laten opsturen.

3 likes

Staat goed

1 like

Mooie band/combinatie!

2 likes

Thanks! Het is een bandje van WatchWorks Haarlem. Erg mooie kwaliteit. :ok_hand:

2 likes

Hij blijft mij verbazen. Morgen maar weer eens spelen met wat bandjes.

22 likes

Daar is ie dan :kissing_smiling_eyes: :musical_note: :musical_note:

NA volgt nog :grin:

43 likes

De nieuwe schoenen?:wink::grin: grapje, gefeliciteerd…:+1:

2 likes

Hee, toch de 3861! Veel plezier er mee! :partying_face:

2 likes

Nice :ok_hand:. Gefeliciteerd!

1 like

Beetje saai in dit topic, maar hij is zo goed

22 likes

Yes, kreeg ze alleen niet scherp in beeld :sweat_smile:

Ja… die band doet het hem toch wel! Erg comfortabel.

2 likes

Staat je goed! Enjoy :+1::+1:

1 like

Gefeliciteerd! Goeie keuze! Ga je geen spijt van krijgen. Slim dat je voor de 3861 bent gegaan, dan kan je zelf de eerste krasjes maken :wink:

1 like

Hahaha ja. Er lag nog een nieuwe 3861 met een klein krasje. Wel met de nieuwe sluiting. Die van mij heeft nog micro adjust. Maar het krasje was zo’n krasje van once you see it, it can’t be unseen :rofl: Daarnaast bevond het krasje zich op het gepolijste gedeelte van de lug rechtsonder.
Dus ik heb voor de krasloze Speedy gekozen. Ik weet het… krasjes krijg ik vanzelf wel :joy:

heel mooi
gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst

1 like