Nee dit klopt, je gebruikt 19mm of 18mm voor bracelets, omdat je de springbars anders niet volledig ingedrukt krijgt bij het monteren van endlinks aan de kast.
20mm werkt wel met nato strap en wat lossere straps van leer etc. Volgens mij zitten er ook twee soorten springbars in de moderne set; of in ieder geval in de big box 1861.
Je krijgt sowieso een andere referentie Omega springbars mee bij een bracelet dan bij een bandje.
Dank! Ik heb de huidige versie speedmaster, welke niet in een big box en/of met verschillende straps komt. Er zitten, voor zover ik gevonden heb, ook geen extra springbars bij.
Kan ik gewoon standaard springbars gebruiken? Of is er nog iets bijzonders aan de Omega springbars? Dikkere punt oid?
Gewoon proberen. Ik weet na alle jaren nog steeds niet hoe je een springbar moet opmeten. Volledig ingedrukt? De lengte tot aan de kraag? Ze gebruiken kortere springbars omdat je anders echt niet de stalen band erop krijgt. Dus gewoon een poging wagen en een bandje blijft ook wel goed met 19mm springbars zitten.
Dit is het omega ref nummer? Ik ga wel even online zoeken in dat geval. Dank!
Ik lees wat er op het pakje/zakje staat Ik heb ze allemaal in twee bakjes zitten, met een papiertje erbij welke maat in welk vakje zit. Als die bakjes ooit omvallen heb ik geen idee meer
Hahaha ja. Er lag nog een nieuwe 3861 met een klein krasje. Wel met de nieuwe sluiting. Die van mij heeft nog micro adjust. Maar het krasje was zo’n krasje van once you see it, it can’t be unseen Daarnaast bevond het krasje zich op het gepolijste gedeelte van de lug rechtsonder.
Dus ik heb voor de krasloze Speedy gekozen. Ik weet het… krasjes krijg ik vanzelf wel