Speedmaster only IV

Lijken we heel erg op vintage 640 (of 47) endlinks, dat zijn gevouwen eindschakels. En verklaart ook waarom het niet helemaal lekker aansluit.

Daar ben je lekker laat mee dan! Het is allang niet meer in de mode…
Beterschap, fijn dat het al beter gaat

2 likes

Hahaha ik word ook een dagje ouder, dan ben je wat later met alle trends.

4 likes

12 likes

Speedy Tuesday “Ultraman” met de knaloranje wijzer en de flinterdunne lijn door het midden. Het was de eerste moderne Speedmaster die weer een stepped dial en DON bezel had. Het krijgt helaas te weinig draagtijd en ik weet niet zeker of deze in de collectie gaat blijven, maar de details “up close” blijven geweldig.

De band is van de (nieuwe) '57 Speedmaster.

26 likes

Iets voor jou @Petteflet :grin: :grin: :grin:

2 likes

Als dat twee NA’s eerder was geweest misschien wel. :laughing: Ik heb mijn horlogebudget van 2024 ook al uitgegeven.

4 likes

Ik voel je pijn.:grin:

2 likes

Even een X postje vanuit fotochallenge #100.

17 likes

Oeh….die zou ik wel lusten…

1 like

Ja bij uncle straps! Goed letten op de referentie geef ik als tip mee.

1 like

Nee van uncle straps. Forstner heeft helaas geen banden voor dit model of in 18mm.

Dat kan kloppen! Bedankt.
Hoop toch dat het mooi aansluit. Ben allergisch voor slecht aansluitende banden😅 gaan het zien.

1 like

Met de huidige prijzen van de 3861 Moonwatch, heb je voor een “paar centen” meer eentje met hesalite, applied logo en net iets meer kleur en 1 van 2012. En een gave doos voor op zolder in de Ikea doos :wink:

Na de komst van de 321 Ed White begint veel in de collectie op elkaar te lijken en dat wil ik niet. Maar ik twijfel nog, eenmaal vertrokken koop je het niet snel meer terug. De prijzen zijn alweer iets gestegen zag ik op C24. Luxeproblemen!

6 likes

Ik las net dat in de VS de 3861 binnen een jaar naar $9500 gaat. Hamsteruhhh!

Dat is wel bizar hoog zeg!

En waarom? Ze zijn niet schaars. De dollar zal nu zo hard ook niet zakken. En de markt zit wat tegen.

Zou raar zijn toch.

Waar? Ben wel benieuwd hoe men daarbij komt. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het niet geloof.

Haha je maakte mij wel nieuwsgierig met een dooie mus. Die ‘paar centen’ zijn toch nog wel een halve 3861 extra :wink:

1 like

aiaiai…wéér een nieuwe variant voor mij.
Prachtige kruising tussen een racing en een ‘tritium’ en zo te zien gewoon 42mm

1 like

Haha inderdaad, maar het is meer niet zo’n grote stap als voorheen met de 1861 Moonwatch. Toen was het nog 3x :wink:

Het ontwerp is geïnspireerd door de “echte” Speedmaster 145.012-67 met oranje wijzer, die door verzamelaars de nickname “Ultraman” kreeg. Dit omdat het getoond werd in de sci-fi Kaiju-klassieker “Return of Ultraman” uit 1971. Eigenlijk is de Speedy Tuesday 2 de echte Ultraman, want Omega heeft voor deze uitgave toestemming gekregen van Tsuburaya Productions uit Japan (de rechtenhouder) om het te gebruiken in de vormgeving van de wijzerplaat en doos .

Screenshot uit de film (1971):

Links de ST2 en rechts de vintage “Ultraman” (via Google images)

7 likes