Speedy Tuesday “Ultraman” met de knaloranje wijzer en de flinterdunne lijn door het midden. Het was de eerste moderne Speedmaster die weer een stepped dial en DON bezel had. Het krijgt helaas te weinig draagtijd en ik weet niet zeker of deze in de collectie gaat blijven, maar de details “up close” blijven geweldig.
Met de huidige prijzen van de 3861 Moonwatch, heb je voor een “paar centen” meer eentje met hesalite, applied logo en net iets meer kleur en 1 van 2012. En een gave doos voor op zolder in de Ikea doos
Na de komst van de 321 Ed White begint veel in de collectie op elkaar te lijken en dat wil ik niet. Maar ik twijfel nog, eenmaal vertrokken koop je het niet snel meer terug. De prijzen zijn alweer iets gestegen zag ik op C24. Luxeproblemen!
Haha inderdaad, maar het is meer niet zo’n grote stap als voorheen met de 1861 Moonwatch. Toen was het nog 3x
Het ontwerp is geïnspireerd door de “echte” Speedmaster 145.012-67 met oranje wijzer, die door verzamelaars de nickname “Ultraman” kreeg. Dit omdat het getoond werd in de sci-fi Kaiju-klassieker “Return of Ultraman” uit 1971. Eigenlijk is de Speedy Tuesday 2 de echte Ultraman, want Omega heeft voor deze uitgave toestemming gekregen van Tsuburaya Productions uit Japan (de rechtenhouder) om het te gebruiken in de vormgeving van de wijzerplaat en doos .