Mooi al die Speedys!
Ik draag mijn Speedmaster (3570.50.00) bijna altijd op een 1171/633 combi. Hij kwam met een 1998 band, maar die vond ik totaal niet passen. Veel te modern, en te ‘grof’ voor de Speedmaster. Die zit nog in de doos met het plastic er nog op.
Ik ben zelf ook redelijk aviation & space geek (denk de meeste met een Speedy wel een klein beetje!), en wil daarom de Speedy ook een op een Forstner Komfit proberen.
Sta op punt er een te bestellen. Maar weet dat dit een band is die velen wel eens proberen voor de ‘NASA ervaring’, maar het daar vaak bij blijft. Iemand op het forum ervaringen met een Forstner Komfit? Leuke ‘gadget’ maar toch niet voor meer regulier dragen? Of een vaste band die je vaak op je Speedy zet?
Heb m sinds gisteren! Direct er op gezet natuurlijk. Hij is tof en ik laat m er voorlopig ff lekker op zitten. Wel vond ik dat de band zelf net iets te bling was dus die heb ik direct gebrushed (slecht te zien op de foto) De sluitingen heb ik wel gepolijst gelaten.
Wat mij betreft een aanrader, alleen is het aan en af doen nog ff wennen. Sluiting is erg klein.
Je moet overigens niet te kleine polsen hebben. Op mijn 17cm pols past hij net.
Ik gebruik de Komfit de helft van de tijd. Supercoole band die geweldig comfortabel zit. Niet twijfelen!
Regulier dragen kan prima maar het zijn niet de meest stevige banden, komt ook door zijn gewicht. Pluspunt is dat het laatste meedraagt aan het draagcomfort.
Wat ik heb begrepen is dat deze banden gemaakt zijn om makkelijk van het horloge af te komen wanneer deze achter iets bleef haken, een soort veiligheidsdingetje zeg maar. Ben je je horloge wel kwijt op weg naar de maan maar dan had één van je collega-astronauten vast nog wel een Speedmaster om als back-up
Ik denk niet dat de nieuwe Komfit’s makkelijk van het horloge afkomen hoor!
Naar mijn mening best aan de prijs maar het is een kwalitatief goede band en het staat onwijs mooi op een Speedmaster. Ik twijfelde ook om hem aan te schaffen maar ben er erg blij mee. Heb hem destijds nieuw gekocht van Forstner.
Plaatje:
Mijn zonovergoten replica! En @tompj het lijkt erop dat bij deze het hesalitelogo wel perfect is uitgelijnd, dus exact op 12 uur gericht (recente service gehad).
Dank je! Hoe heb je deze gebrushed? En welke maat heb je genomen? ‘Original’ of ’Short’. Neem aan eerste? Ik heb zelf 17,5 cm pols, volgens de website zou dan de ‘Regular’ de beste keuze zijn.
Top, mooi te horen dat je er blij mee bent!
Ja het is zeker een band die super op de Speedmaster staat. Zeker met de hele NASA geschiedenis, zeg nou zelf met deze foto’s verkoopt de band toch zichzelf!
Ik kom via Forstner UK uit op ongeveer 110 GBP incl verzenden, kwam er bij jou nog BTW/invoer bij? Heb sinds Brexit eigenlijk niks meer uit de UK gehaald.
Ik heb blind de originele besteld. Miss had ik beter die korte kunnen bestellen, maar hij past wel gewoon.
Ik heb m met van die blokjes gebrushed, blauw en bruin.
Ik heb de band vorig jaar juni uit Amerika laten versturen en toen was ik $140 kwijt. Dit was inclusief $15 verzendkosten en toen kwam er nog geen invoerkosten over heen.
Ik weet niet wat de prijs zou zijn als je hem uit de UK laat versturen en wat de invoerkosten zijn.
Ik moest rond de 30 euro extra aftikken BTW/invoer.
Thanks. Nog relatief flinke wat extra. Jammer, dat Brexit… kocht vroeger graag spullen in de UK. Wat audio apparatuur, en mijn Panerai en GMT Master komen ook daar vandaan.
Heb vrienden die vaak op en neer reizen, eens kijken of dat een optie is.