Tjonge jonge @HanDavinci … nu wil ik ook een 3861 Sapphire Speedy. Nog nooit Sapphire gehad …
Ja echt heel jammer, want ik vind de dial echt zo ontzettend mooi. En de hele tijd de leesbril erbij pakken gaat me te ver
Hahaha, heb ik al. Ik hou gewoon van heel goed afleesbare wijzerplaten, zoals bv de gewone Speedy Pro. Die is top.
Multifocale glazen lossen dat op! Lekker de gehele dag dragen, dus niet constant op < - > af.
Die ‘step dial’ en nieuwe band zijn echt super.
Goede keuze! De 1171/633 is jaren niet van mijn Speedy afgeweest. Moet wel zeggen dat ze wel flink aan de prijs geworden zijn. Ik was (2008, ja opa) een stuk minder kwijt!
De 1998 band die toen met de Speedy kwam vond ik totaal niet staan. Gelukkig staat de band bij de huidige Speedys een stuk beter en is de noodzaak om wat anders te zoeken een stuk minder.
De Komfit lijkt me een hele coole band gezien het hele NASA verhaal, maar ook beetje een ‘gadget’ voor erbij. Denk dat de 1171/633 een betere keuze is als je een beetje betaalbare meer ‘vintage’ uitziende band wil voor je Speedy die je wat meer ‘all round’ kan gebruiken.
De nieuwe speedmaster interesseert me toch ook wel. Blijft toch een gaaf icoon een speedmaster en zou niet misstaan in de huidige collectie. Misschien toch is kijken of ik ruimte kan maken in de huidige collectie
Altijd is er ruimte
De stalen band van de nieuwe Speedmaster is geweldig!
Maar het blijft een Speedmaster, dus je gaat toch ook met banden aan de gang.
Herkenbaar uiteindelijk slinger ik toch weer z’n EOM stalen band erop.
Over 1171/633 gesproken…
Nadeel vind ik wel dat de sluiting af en toe open klapt. Maar ja, het oog wil ook wat hè.
Als je daar veel last van heb kan je volgens mij het ‘haakje’ in de sluiting beetje bijbuigen zodat deze strakker zit. Even googlen, want 100% zeker weet ik het ook niet meer…
Maar het is een super all-round band met die qua looks bij de Speedy past.
Mijn Forstner Komfit komt woensdag deze kant op, benieuwd te proberen!
Mooi, heb nu ook een croc strap op mijn Speedy zitten. Wordt deze ineens bijna ‘dressy’, vrij chique als je mij vraagt.
Maar ik geef toch voorkeur aan meet een ‘toolwatch’ look op een stalen band.
Ben benieuwd naar je ervaring en ook additionele kosten mbt die komfit. Denk er ook wel eens aan die wide komfit met horned ends aan te schaffen
Heb je een vintage 1171 of moderne?
Na helemaal verslaafd te zijn geraakt aan de Speedmaster heb ik besloten dat het tijd was voor een iets specialer/unieker model dan mijn vertrouwde 3861 Hesalite. Na een (kleine) zoektocht heb ik gisteren de prachtige Tokyo Edition van @Timelover over kunnen nemen , inderdaad te tijd is er iets slechter op te zien maar daar gebruik ik toch mijn telefoon voor.
Is het dan alleen liefde, nee dat niet. Zoals hierboven ook door meerdere mensen is aangegeven is de nieuwe bracelet op de 3861 echt een stuk beter. Die op de Tokyo Edition voelt lomp en zwaar aan. Ik ga toch ook maar eens op zoek naar een moderne 1171 om het plaatje compleet af te maken.
Ben ook benieuwd naar ervaring. Vriend neemt hem mee uit UK dus dat scheelt wel qua additionele kosten.
Ik zat jaren geleden al naar de originele / vintage Komfit te krijgen die toen vrij prijzig waren. Dus toen ze weer opnieuw uitkwamen was ik eigenlijk meteen verkocht, maar zat tijdje minder in de hobby dus nog niet van gekomen.
Een nieuwe, in 2008 gekocht een paar dagen nadat ik mijn Speedy gekocht had en de band daarop niks vond.