Speedmaster only IV

Not bad

Zou die ook passen op de speedies voor het huidige model. Kast is namelijk iets anders nu bij de stepped dial.

De 3861 bracelets passen ook op de 1861 kasten dus denk het wel.

Ik heb nog gevraagd om een vooraanzicht van sec de rubber band om te zien hoe die eruit ziet omdat ik die misschien op mijn A11 50SS overweeg.

Ik heb al lang respect voor de Speedmaster maar het voelde nooit als een model voor mij. Vaak genoeg gepast, maar het deed mij niet zoveel. Toen kwam de nieuwe bracelet uit en veranderde er wat. Ik vind het nieuwe design en de sterke taper echt een grote verbetering ten opzichte van de vorige bracelet. Maar alsnog vind ik mat zwart met witte hands een beetje te ingetogen.

Toen paste ik deze:

Super cool! Maar ja, witgoud met de bijbehorende prijs.

En toen herinnerde ik mij een model dat ik hier ook eens langs zag komen, even zoeken en het bleek een van de Tokyo Olympics:

En volgens mij kan de nieuwe 020STZ013434 bracelet daar gewoon op. Die combinatie… that could be the one! Ik ga maar eens op zoek en passen in real life.

Iemand enig idee hoe lang het zou duren voordat je de bracelet kan krijgen en wat deze kost (ik dacht rond de €800).

9 likes

Stuur @horloge24 een DM aangezien hij hem wel kan leveren.

2 likes

Band kost € 720,-.
Aanzet bij de nieuwe band heeft geen lipje aan de zijkanten. Dit voorkomt omslaan en extreme belasting van de push pin. Passen zal hij wel maar risico op openstaan aan de kast is groter.

Zou dan gewoon direct voor de nieuwe 3861 gaan met MB

2 likes

Bedankt voor de info! Ja een 3861 zou de makkelijkste oplossing zijn, maar met lichte dial is die er alleen in het goud, dus de 1861 is de enige mogelijkheid in staal denk ik. Ik ga die Tokyo eerst even passen en als dat hem wordt klop ik bij jou aan voor een bracelet :blush:

2 likes

Als je een Tokio met fijne band (Apollo 11) wil passen… Dan hoor ik het wel. Kan je gelijk de mooiste Tokio uitvoering bekijken :rofl::+1:

11 likes

@deuxani

Ik weet niet hoe je/jullie zijn met het verbouwen van Speedmasters, maar samenstellen kan ook.

Speedmaster Dials | England | Swiss Limited Editions

Zubehör & Teilemarkt für Omega - SWISSCHRONO

Je moet wel zin hebben in een projectje, van de andere kant is het ook leuk.

1 like

Eindelijk het correcte doosje gevonden voor de Silver Snoopy :laughing:

8 likes

Andersom had ik niet erg gevonden. :wink:

1 like

Ik ook niet :rofl:
De Speedy moest gewoon weer terug in het doosje.

19 likes

Huh, heb jij hem ook al, of was je ergens op bezoek?

1 like

Was op bezoek bij Kremer Emmen.

1 like

Ook dit is een Speedmaster, de X-33. Fijn weekend!

12 likes

Mooie foto van een Gen-1, die loopt alleen niet zo nauwkeurig.:rofl:

1 like

Deze is naar Omega geweest en heeft het nieuwe 1666C uurwerkje, loopt als een tiet :smiley:

1 like

Hij loopt een aantal maanden achter zo te zien.

Ik had em nog niet door haha, bijna weekend he! Ik mag pas een foto plaatsen als een horloge verkocht is, deze komt dus ook uit het archief :flushed:

Van HF, jezelf, thuis?

…is toch wel de Rising Sun :sunglasses:
( alhoewel de blauwe ook erg sexy is :blue_heart:)

20 likes