Speedmaster only IV

Heeft bij mij een soortgelijk effect. Soms een dagje wat anders tussendoor, maar de nieuwe Speedy is zeker mijn ‘daily’ op het moment.

9 likes

Ook hier is sinds de aankoop een paar maanden geleden alleen de Ebel el Primero echt competitie. Die twee wisselen elkaar af.

8 likes

Voor mij ook! De rest krijgt bijna geen draagtijd meer helaas. Echt knap hoe ze de band zo comfortabel hebben gekregen!

2 likes

Wat maakt de nieuwe zo’n ultieme alleskunner? De nieuwe band en het nieuw saffier die meer op een hesalite gelijkt?

(Dat zijn de 2 dingen die ik aan mijn 1861 Speedy hesalite zou veranderen :wink:)

1 like

Die band valt mooier om een smalle pols en er zit meer diepte in de wijzerplaat. Dat is voor mij wat hem fijner maakt.

Heb overigens wel een hesalite :ok_hand:

4 likes

6 likes

Inderdaad de stepped dial en de band. Maken hem mooier en meer vintage. Comfortabeler ook.

2 likes

Dat is alleen bij de 321 Ed White zo, de 3861 saffier heeft wel duidelijk de bekende milky ring.

1 like

Dat is dan weer spijtig, dan zou ik eerder toch hesalite nemen. Het krast gemakkelijk, maar de vintage look is toch deel van de uitstraling. De nieuwe band is wel een topper, geen discussie mogelijk :slight_smile:

1 like

De 3861 saffier is wel degelijk vernieuwd. Heeft een veel minder opvallende ring en is licht gebold. Wereld van verschil met de 861/1861’s die ik in handen heb gehad.

Ik nam de saffier niet eens in overweging toen ik m’n 3861 ging kopen door mijn ervaringen met eerdere speedmasters. Uit eindelijk toch een saffier gekocht vanwege het mooie glas (de caseback interesseert me namelijk weinig tot niets)

2 likes

Ok maar dat is dan wel heel marginaal verschil want ik vond het wel erg aanwezig. Nu heb ik niet de oude en nieuwe saffier naast elkaar gehouden dus ik vertrouw op jouw onderzoek maar “veel minder” is dan nog steeds “heel veel” naar mijn mening. Zeker als je het naast de EW321 houdt. Maar goed, iedereen kan de 3861 bekijken bij de AD’s en zelf bepalen of het stoort of niet. Voor mij was het sowieso geen deal breaker.

2 likes

Ik heb helaas de EW321 nog nooit in het echt kunnen aanschouwen.

De ring is op jouw foto’s goed te zien en ook zeker aanwezig. Toch, is hij echt minder prominent dan bij oudere speedmasters. De reden voor mij om voor de saffier te gaan was vooral dat de wijzerplaat er dieper/donkerder zwart door lijkt. Het geeft gewoon een andere lichtval op de wijzerplaat. Een die ik mooier vind.

1 like

Hier een snelle snapshot in direct licht. Het schijnt dat ze iets achter de bevestiging van het glas hebben aangebracht waardoor het licht anders breekt, zoals met hesalite. Linksonder en rechtsonder zie je ook een blauwwitte lijn, precies in het midden waar normaal de “milky ring” zit. Fijn dat het bij de reguliere 3861 saffier ook minder is dan!

10 likes

Ik zie het ja, lijkt op een coating precies op de breekpunten waar de ring normaal zichtbaar wordt

Happy Snoopy Sunday :slightly_smiling_face:
Blij met de NA :star_struck:

39 likes

Ik ben niet gek op de Snoopy (o.a. door de kleur), maar qua icoon, heritage en exclusiviteit vind ik het wel een begerenswaardig horloge. Geniet van jouw NA

1 like

Gefeliciteerd kerel! Prachtig man. Geniet ervan in goede gezondheid :ok_hand::ok_hand:

1 like

Hoppa​:partying_face::partying_face:

De mitsu mod op een gasgasbones velcro gehad vandaag.

13 likes

Zo’n panda Speedy blijft tof :sunglasses:

2 likes