Heel gaaf! Geniet ervan
Genst, ik ben op zoek naar wat meer achtergrondinformatie over een eventueel aan te schaffen Omega Speedmaster Professional Moonwatch hesalite ref. 345.0022, serie nummer op een van de lugs = 771940XX. Ik ben er achter gekomen dat informatie op dit specifiek ref nummer summier is, maar wellicht zoek ik niet in de juiste richting, en vraag jullie middels deze vraagbaak om hulp. Het horloge is dit jaar geserviced, zou geleverd worden met de originele band, zonder toebehoren en zou omstreeks 2000 gefabriceerd zijn. Prijsstelling is om en nabij de 4800,-
Alvast bedankt
Zie zojuist een filmpje van sliding micro adjustment op de speedy, wie kan dit bevestigen?
Is toch al meermaals gezegd in dit topic?
Wat maakt dat deze referentie zo prijzig is?
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, vergeef me!
Das i.d.d. ook een van mijn vragen, denk door het caliber, op chrono24 staan ze veelal duurder geprijst, zie: https://www.chrono24.nl/omega/omega-rare-speedmaster-cal-861-professional-moonwatch--id21282396.htm
Ja, ik zag wel dat ze duurder zijn, maar kon zo gauw niet zien waarom. Maar het zal wel een kort geproduceerde referentie zijn met inderdaad nog het oude uurwerk.
Weet niet of het mag en ik heb er geen belang bij maar er staat een snoopy te koop in Duitsland wel 20k maar beter duur dan niet te koop denk ik maar
Met nog geen 1 uitlevering via een NL verkooppunt is het wat mij betreft het laatste, daarnaast vertik ik het om iemand nog meer marge in zijn portemonnee te stoppen dan de fabrikant zelf.
Ik ook maar er zijn genoeg die niet bang zijn voor een flinke premium. Net hoe je de hobby beleeft en hoeveel muntjes je hebt.
Gelijk heb je
Mijn A11 50SS heb ik voor 9K gekocht, nu op C24 vragen ze 15k, dat vind ik 'm niet waard dus zou ik ook aan me voorbij laten gaan.
Het nummer 345.0022 werd door Omega gebruikt als interne fabrieksreferentie sinds eind jaren '80 tot 1998. De 345.0022 was in die tijd de reguliere Moonwatch met stalen band (in de catalogus beter bekend als de 3570.50). Vanaf 1998 werd het 145.0022 voor alle uitvoeringen (in de catalogus: 3570.50 voor de stalen band, 3870.50 voor de lederen band); vanaf 1998 hadden alle Moonwatches Superluminova.
Als deze Speedmaster Moonwatch Pro uit +/- 2000 komt en Superluminova heeft, is het dus sowieso geen 345.0022. Zonder doos/papieren of Extract of the Archives zou ik deze laten gaan voor deze prijs. En iedere dealer levert tegenwoordig met “recente service”. Zonder bewijs van een officiëel Omega service center zou ik het zeker aan mij voorbij laten gaan. Er wordt teveel gerommeld.