Speedmaster only V (Deel 5)

Maar wel de waarheid
De gouden speedy geeft relatief meer waar voor z’n geld :ok_hand:

1 like

Maar niemand die het ziet. :rofl::+1:

3 likes

De CK2998 blauwe panda, eindelijk weer eens om. Mijn eerste Speedmaster en draagt heerlijk op de 19mm Aqua Terra cordura band.

Gelukkig maar :slight_smile:
Ik draag mijn 50th Moonshine ook overal en je ziet mensen wel kijken maar er verder niks mee doen (nogmaals gelukkig).

Wat vertrouw je niet? Beiden sluitingen zijn toch geperst dus niet “solid”?

16 likes

11 likes

Gebruik je hem als bandenslet? Of wat op zoek naar de ultieme combinatie?

Met de originele Omega sluiting heb ik al een paar keer gehad dat hij zomaar open sprong als er een beetje druk om kwam te staan. Deze Forstner sluiting heeft push buttons om hem te openen en vind ik in ieder geval een stuk beter en betrouwbaarder aanvoelen. Heb er ook nog geen issues meer gehad.

1 like

Ah ja, dat is een vintage dingetje. Dat moet je het gebogen deel van de sluiting iets buigen en dat schiet het niet meer los. Dan zit er namelijk minder speling in het deel dat het gesloten houdt. De 1479 blijft verder echt een heerlijke band.

2 likes

Top uurwerk.
Wat een mooi gezicht.

1 like

De looks van de 1479 is ook zeker niet het probleem. Thanks voor de tip, ik zal het eens proberen… als ik dat buigen aandurf tenminste :sweat_smile:

1 like

Het gaat om minimale verschillen vaak, dus zelfs als je het idee hebt niks gebogen te hebben, kan het al goed zijn. Je hoeft dus geen enorme kracht te zetten.

Het gaat om het gebogen deel met dat haakje eraan (zie deze foto)

2 likes

Dat moet dan toch wel lukken, ik ga het proberen. Thanks ook voor de foto!

1 like

Werd wel weer eens tijd iets in dit prachtige topic te posten:

26 likes

Ik moet zeggen dat ik geen clasp liefhebber benz en het liefst zo min mogelijk metaal draag. Ookk vind ik de blauwe snoopy onderdeel van hey hele design.
Dat gezegd hebbende, ik heb de witte speedmaster op staal gedragen en was instant verliefd. Dus die zal komen op staal.

1 like

Succes! En om de sluiting iets strakker te krijgen, moet je het gebogen deel dus iets vlakker maken (waardoor de lengte toeneemt en het dus strakker zit als je de sluiting dicht doet).

Ik heb vroeger aardig wat zitten knoeien met die vintage banden :slight_smile:

4 likes

13 likes

Op de valreep #speedytuesday

17 likes

Hé een Omega Boutique in Nederland. Weliswaar in Amsterdam, maar toch.

5 likes

Volgende keer zal ik je eerst consulteren voordat ik een after market bracelet koop :sweat_smile:

1 like

Goedenavond allemaal,

Er is een forumleden die mij kan helpen aan de nieuwe sluiting van de 3861 stalenband. Alleen weet ik zijn naam niet meer , kunnen jullie helpen?

Groet,

Ramon

@horloge24 of @floris155

1 like